Home Businesses Blog Directory صفحه برش سنگ چه کاربردهایی دارد؟ بهترین مارک صفحه سنگ کدام است؟ :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

صفحه های برش اشکال و کاربردهای مختلفی دارند و بر روی دستگاه های برشی مانند فرز، مینی فرز و پروفیل بر نصب می گردند . هر کدام از این صفحات مخصوص، کاربرد ویژه ی خود را دارند و زمانی که این صفحات را به صورت اشتباهی به کار ببریم، آسیب و خراب شدن دستگاه های خود را به دنبال خواهیم داشت.
انواع صفحه برش از لحاظ کاربرد شامل صفحه استیل ‌بر یا صفحه برش استیل ، صفحه آهن ‌بر یا صفحه برش آهن ، صفحه برش چوب ، صفحه ساب و سایش ، صفحه پروفیل ‌بر ، صفحه سنگ‌ بر یا صفحه برش سنگ ، صفحه سرامیک‌ بر یا صفحه برش سرامیک ، صفحه گرانیت بر ، صفحه سنباده و صفحه مینی فلاپ هستند.

 صفحه برش چگونه استفاده می شود؟

صفحه برش قبل از استفاده، به‌سادگی روی یک آسیاب زاویه‌ای یا یک دستگاه برش ثابت نصب می‌شوند. صفحه‌ها معمولاً هزاران بار در دقیقه می‌چرخند و به همین دلیل می‌توانند سرعت و کارایی عمل برش را افزایش دهند.در استفاده از صفحه‌های برش باید دقت داشته باشید که این صفحه‌ها اصطکاک زیادی ایجاد می‌کنند که منجر به تشکیل دماهای بالا در نقطه‌ی برش می‌شود. اگر یک فرد غیر حرفه‌ای برش را انجام دهد، ممکن است باعث تاب‌برداشتن یا بدشکل‌شدن قطعه در هنگام برش شود. بهترین راه برای جلوگیری از این امر این است که فرایند برش را با دقت انجام دهید.

همچنین، استراحت‌های کوتاه هنگام برش می‌تواند از گرم‌ شدن سریع قطعه جلوگیری کند.

بخوانید: اقتصاد24

 اهمیت ضخامت صفحه برش

برای تشخیص صفحه سنگ فرز تشخیص ضخامت صفحه برش یکی از مهم ترین عوامل موجود می باشد که در ایجاد برش‌های دقیق و مناسب نقش مهمی دارد. قاعده‌ی کلی این است که هرچه صفحه برش نازک‌تر باشد، می‌توانید فرایند برش را سریع‌تر و دقیق‌تر انجام دهید. اگر از صفحه‌های نازک‌تر استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که دمای نقطه‌ی برش کم‌تر خواهد بود و جرقه‌های کم‌تری تولید می‌شود.

طی سال‌های گذشته، ضخامت استاندارد صفحه‌ سنگ برش معمولا 3 میلی‌متر بود. زیرا برای حفظ الزامات ایمنی و ایجاد یک برش کارآمد، صفحه برش باید به اندازه‌ی کافی ضخیم باشد. امروزه، با پیشرفت فناوری، ضخامت صفحه‌های برش به‌طور پیوسته از 3 میلی‌متر به حدود 1 میلی‌متر کاهش یافته است.

خرید صفحه برش مناسب

جنس صفحه برش از اهمیت بالایی در هنگام خرید و استفاده برخوردار است، زیرا کاربردهای صفحه ها با یکدیگر به طور کامل تفاوت دارد. در زمان خرید صفحه سنگبری باید به قطر، قطر محور، سرعت برش و سرعت چرخش آن ها، که به طور کامل این اطلاعات بر روی این صفحات توسط شرکت سازنده نوشته شده است دقت کنید تا این صفحه در طولانی مدت برای شما به خوبی کار کند و عمری طولانی داشته باشد.
از دیگر نکاتی که در هنگام خرید صفحه برش سنگ باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت ساخت آن هاست، زیرا صفحه برش سنگ باید نسبت به قطعه‌ی مورد نظر شما از جنس سخت تری ساخته شده باشد تا به راحتی قطعه ی مورد نظر را برش دهد و در زمان چرخش و سایش دچار شکستگی نگردد.
صفحه های سنگ ساب باید در برابر هر گونه خوردگی و سایش مقاومت بالایی داشته باشند و تغییر شکل ندهند.
اگر هم صفحه در طی مرور زمان و استفاده ی مداوم از بین برود و مستهلک گردد، باید فورا تعویض گردد.

قیمت صفحه برش سنگ

نکات ایمنی در هنگام کار با صفحه برش سنگ

در هنگام استفاده از سنگ برش و عملیات ساب زنی، مراقب باشید هیچ وسیله ای زیر سطح برش وجود نداشته باشد.
دست و پای خود را دور از مسیر برش قرار دهید تا دچار آسیب نگردد.
اگر در هنگام برش و سایش قطعه ی مورد نظر احساس کردید این کار صورت نمی گیرد، دستگاه را خاموش کنید و بگذارید صفحه برش مورد نظر خنک شود.
مراقب سیم دستگاه فرز باشید تا در مسیر برش و سایش قرار نگیرد و از ایجاد حادثه جلوگیری شود.

 انواع صفحه برش

صفحات برش فلز: برای برش انواع فلزات مانند آهن، استیل، آلومینیوم و غیره استفاده می‌شود. این صفحات اغلب از مواد ساینده ساخته شده‌اند.

صفحات برش چوب: برای برش چوب و محصولات چوبی مانند MDF، پلی‌وود و غیره طراحی شده‌اند. این صفحات دارای دندانه‌های برش خاصی هستند که برای کاهش پارگی و افزایش دقت برش طراحی شده‌اند.

صفحات برش سرامیک و سنگ: این صفحات معمولاً با لبه‌های الماسه برای برش سرامیک، سنگ مرمر، گرانیت و سایر سنگ‌ها استفاده می‌شوند.

صفحات برش پلاستیک و مواد ساینده: برای برش انواع پلاستیک و مواد نرم‌تر از فلز و سنگ طراحی شده‌اند.

 کارایی صفحه برش

صفحه برش با توجه به جنس و نوع طراحی خود، کاربردهای مختلفی دارد:

برش دقیق: امکان برش دقیق و تمیز مواد مختلف را فراهم می‌کند، که برای پروژه‌های ساختمانی، تولیدی و هنری ضروری است.

کارایی بالا: صفحات برش با کیفیت بالا و مناسب با ماده مورد نظر، افزایش کارایی و کاهش زمان برش را به همراه دارند.

انعطاف‌پذیری: با انتخاب صفحه برش مناسب، می‌توان بر روی طیف گسترده‌ای از مواد کار کرد، از برش فلزات سخت گرفته تا برش مواد نرم‌تر مانند پلاستیک یا چوب.

  • ۰۲/۱۱/۲۷
  • حامد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی