Home Businesses Blog Directory بایگانی شهریور ۱۴۰۱ :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

3 عامل لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان:
انگیزه و هدف
منابع آموزشی مناسب
برنامه ریزی، تلاش و پشتکار
اگر هر سه فاکتور را دارید، به شما تبریک می گویم، شما یک رهگذر با استعداد خواهید بود. اما اگر یکی از این عوامل وجود نداشته باشد، ممکن است به آنچه می خواهید نرسید.

انگیزه و هدف شما به شما کمک می کند راه خود را بشناسید و بدانید به چه چیزی خواهید رسید. اینجاست که باید بهترین منابع را برای تست استعدادها داشته باشید. در نهایت تلاش و پشتکار شما منجر به موفقیت خواهد شد.
بهترین و موثرترین راه برای قبولی در آزمون تیزهوشان
مسافری که می خواهد به مقصدی برسد باید از شرایط جاده به خوبی آگاه باشد. و باید بداند که این جاده چقدر خطرناک است، هوا چگونه است، برای مسافرت چه وسایلی را باید همراه داشته باشد و ... اگر پر است. دانستن مسیر اگر این کار را نکنید، ممکن است در نیمه راه با مشکل مواجه شوید. یا به سختی خود را نجات می دهید و انرژی زیادی صرف می کنید یا گم می شوید و مقصد خود را به کلی از دست می دهید.

اینجاست که اهمیت یک مشاور حرفه ای با استعداد مشخص می شود. کسی که قبلاً این مسیر را طی کرده و با همه پیچ و خم ها آشنا است می تواند بیشترین کمک را به شما کند. او می تواند قوانینی را که باید رعایت کنید را به شما نشان دهد. بایدها و نبایدها برای رسیدن به مقصد با پیروزی. پس سعی کنید تا حد امکان از افرادی که اطلاعات کاملی از این روش دارند کمک بگیرید. ما در آموزش اوج به تمامی سوالات آموزشی و راهنمایی شما پاسخ خواهیم داد تا با خیال راحت این مسیر را طی کنیدپس از امکانات ارائه شده توسط موسسه آموزشی به جناب آقای مهندس آگارلو موسس موسسه آموزشی موسسه اوج نهایت استفاده را ببرید. باهوش باش
اولین و مهمترین قدم برای قبولی در آزمون تیزهوشان 9-10 و آزمون نمونه دولتی 9-10 داشتن روش مطالعه صحیح است. بارها شنیده ایم که دانش آموزان می گویند «دیگر حوصله درس خواندن ندارم» یا «احساس می کنم هر چه بیشتر بخوانم کمتر یاد می گیرم» یا «این مطالب را بارها خوانده ام اما اصلاً یاد نمی گیرم». " یا "وقتی در حین مطالعه به خواب میروم" "و جملاتی از این دست.
آیا مطالعه و درک مطالب به قدری دشوار است که دانش آموزان برای یادگیری مجبور به خواندن چندین بار باشند؟ یا خواباندن دانش آموزان در حین مطالعه کسل کننده است؟ متأسفانه حقیقت این است که دانش آموزان ما اطلاعات کافی در مورد نحوه صحیح مطالعه ندارند.
اولین قدم برای مطالعه بهتر و بهینه، یادگیری روش صحیح مطالعه است.

  • حامد حسینی
  • ۰
  • ۰

بسته به روح و توانایی های دانش آموز انواع مختلفی از مدارس وجود دارد. مدارس دولتی ، مدارس دولتی ، معادن ، غیرانتفاعی و استعدادها ... شرایط مختلفی در پذیرش دانش آموزان در هر یک از آنها وجود دارد. در زیر مدارس با استعداد و مسابقات با استعداد را به کلاس 6-7 در نظر خواهیم گرفت.

این مدارس دانش آموزان کلاس هفتم را با معاینه دانش آموزان از کلاس ده و دو با معاینه کلاسهای مختلف دریافت می کنند. از جمله تست ها:

6-7 تست ظرفیت برای دسترسی به کلاس هفتم
آزمون کامل برای نمرات 7-8 برای دسترسی به کلاس 8
9-10 تست با استعداد برای ورود به کلاس 10
لازم به ذکر است که ، ساده ترین راه برای 6-7 ساده ترین راه برای به دست آوردن امتحانات با استعداد در مدرسه است.

برای ثبت نام در یک آزمون با استعداد ، باید از مدیران مدرسه به یک رمز عبور نیاز داشته باشید. به یاد داشته باشید ، شما نمی توانید بدون رمز عبور وارد سیستم Unaccompancy شوید. همچنین ، تنها شخصی که به رمز عبور همگام سازی فرزند شما دسترسی دارد این است که این یک مدیر مدرسه مسئول سیستم آموزش همزمان است.

نحوه اعمال آزمون برای نمرات 6-7
پس از روند ثبت نام ، مهمترین چیز برای دانشجویان و خانواده ها امتحان است. البته با حساسیت و تفاوت وی ، این آزمون جدی ترین آزمون دانشگاهی برای دانشجویان است و ما باید دو چیز را پشت سر بگذاریم:

تسلط بر مباحث آزمون و سطح ضریب هوشی مناسب
EQ بالاتر وجود دارد
بیشتر خانواده ها شاید اشکالی نداشته باشد. با این حال ، به دلایل خوب ، لحظه دوم ثابت می کند که آزمایشات سن دوم و 6-7 انتخاب بسیار مهمتر است.

منابع تست با استعداد
در سال 2016 ، امتحان مسابقه برای دانشجویان با استعداد ، پاسخ به موضوعات دانشگاهی (مهارت های دانشگاهی) و روشنفکران (ظرفیت تحلیلی) بود.با این حال ، در سال 2017 ، طبق تصمیم غیر منتظره آموزش ، این دیدگاه فقط سؤالات روشنفکران (آزمون راون) بود. اما از آنجا که اعلام کرده است که این آزمون در سال 2018 در سال 2018 اعلام شده است ، سؤالات طبیعی و ریاضی کم و بیش در قسمت اول آزمون استفاده می شود. بنابراین ، ممکن است تغییراتی در مسابقه ششم-6 از رقابت Tizhoshan در سال 2019 ایجاد شود.

چند ساعت در هفته برای امتحان موفقیت آمیز 6-7 نیاز دارید؟
برنامه ریزی دوره روزمره یا هفتگی به پارامترهای زیادی بستگی دارد. البته برای همه متفاوت است. با این حال ، توجه به موارد زیر کمک خواهد کرد.

ناگهان ، دانش آموزان ششم نمی توانند فشار را بر سن تحمل کنند ، بنابراین به تدریج مطالعات خود را افزایش می دهند.
به یاد داشته باشید ، فرزند ما قبل از کلاس 6-7 امتحان با استعدادی داده است ، بنابراین کودکی فرزند خود را در مدارس با استعداد قربانی نکنید. البته در این حالت موفقیت ایجاد نمی شود.
آگاهی از کودکان در این سن در چنین شرایطی است ، اگر آنها مجبور به خواندن شوند ، تولید نمی شوند.
چگونه می توان به جلسه 6-7 یک آزمون با استعداد توجه کرد؟
قبل از شروع آزمایش ، نیم ساعت در آنجا باشید.
به دلیل مدت طولانی یک بطری شربت عسل و چندین تاریخ برای دانش آموز خود تهیه کنید.
دانش آموز باید شب گذشته از نوشیدن زیاد دور باشد. این مشکل را به طور جدی دریافت کنید ، در جلسه آزمون ، بیشتر وقت دانش آموزان را در اتاق آزمون می گذرانید.
برای کاهش استرس با فرزند خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید ، این رقابت جدی ترین آزمایش دانش آنها است. تأکید کنید که سؤالات برای دیگران دشوار است.روز قبل از آزمون، مطالعه را متوقف کنید و فعالیت بدنی کم خطری مانند رفتن به پارک یا استخر را به صورت خانوادگی آغاز کنید.
فراموش نکنیم که در این چند دقیقه آزمون می توانیم نتیجه تمام تلاش هایمان را بگیریم. پس نکات بالا را جدی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 6-7 می توانید به سایت و شبکه های اجتماعی مرکز مشاوره بهه مراجعه کنید.

  • حامد حسینی
  • ۰
  • ۰

ثبت نام در یک مدرسه استعدادهای درخشان برای اکثر دانش آموزان تقریبا یک رویا است. حتی بسیاری از والدین بیشتر از دانش آموزان علاقه مند به پذیرش فرزندان خود در مدسه سمپاد هستند. آزمون ورودی پایه های هفتم و دهم این مدارس هر ساله توسط سمپاد برگزار می شود. دانش آموزان زیادی از سراسر کشور که واجد شرایط ثبت نام دانش آموز هوشمند بودند در این آزمون شرکت کردند، اما به دلیل تعداد بالای شرکت کنندگان، مدارس به دلیل ظرفیت پذیرش پایین موفق به قبولی در این آزمون نشدند. بسیاری از دانش آموزان به دلیل عدم آمادگی لازم در این امتحان مردود می شوند و نمرات آنها نامناسب است. در این مقاله تصمیم گرفتیم با استفاده از تجربه چندین ساله خود در زمینه تست نبوغ، با تحلیل و بررسی تست ها و نتایج آزمون ها، بهترین روش ها را برای موفقیت در روش تست های نابغه ششم به هفتم و نهم به دهم پیشنهاد کنیم. . شرکت کنندگان.

تست ها را با هدف موفقیت در آزمون نبوغ تحلیل و بررسی کنید
دانستن و کسب اطلاعات از شرایط و برنامه ریزی متناسب با آن یکی از مراحل مهم قبل از ورود به هر رقابتی است. البته، اگر ندانید امتحان در چه سطحی خواهد بود، طراح سوال برای چه سوالی می پرسد، منابع آموزشی مناسب چیست و چه سطحی از آمادگی را می توانید برای پاسخ دادن به سوال داشته باشید، متوجه نخواهید شد. موفق باشید البته کسب اطلاعات باید از مسیر درست انجام شود تا باعث گمراهی نامزدها نشود. متأسفانه بسیاری از افراد ناآگاه یا مراکز نامرغوب مطالب غیرواقعی و نادرست را منتشر می کنند که هدفی جز دیده شدن، محبوبیت و گمراه کردن دانش آموزان ندارد. بهترین راه برای کسب اطلاعات از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان می باشد.

تست های ماهیت نابغه 6 تا 7
اولین قدم دانش آموز برای ورود به مدرسه تیزهوشان، سال هفتم است.همانطور که همه می دانیم مدارس تیزهوشان دبستان ندارند و فقط دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه را ثبت نام می کنند. آزمون تیزهوشان برای پایه های ششم تا هفتم در چند سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است. این تغییرات انتقاد بسیاری از کارشناسان را در مورد محتوای آن برانگیخته است.

من به خاطر استعداد قبول نشدم...! ! !
برای اینکه بدانیم برای قبولی در آزمون باید چه کنیم، باید ببینیم کسانی که در آزمون مردود می شوند چه مشکلات و ضعف هایی دارند تا بتوانیم بر آن مشکلات غلبه کنیم و آنها را به نقاط قوت خود تبدیل کنیم.

معمولاً دانش‌آموزانی که هر سال در آزمون‌های G/T ششم تا هفتم و نهم تا دهم شرکت می‌کنند و پذیرفته نمی‌شوند، گزارش عدم صلاحیت دریافت می‌کنند. بررسی این گزارش ها در چند سال گذشته منجر به مطالب و نکات رایج و جالبی می شود که به شما کمک می کند تا چیزهای زیادی یاد بگیرید. به طور معمول، اکثر نامزدهای ناموفق مشکلات مشابهی دارند.

تعداد سوالات اشتباه
بررسی و مشاهده کارنامه اکثر دانش آموزانی که در این آزمون پذیرفته نشده اند نشان می دهد که آنها علاوه بر سوالاتی که پاسخ صحیح داده اند، تعداد زیادی از سوالات را نیز اشتباه پاسخ داده اند. همانطور که می دانید آزمون نیژوشان منفی است که باعث می شود به ازای هر سه سوال اشتباه یک سوال صحیح حذف شود. متأسفانه، داوطلبان موضوع را جدی نگرفتند و بسیاری از آنها را قادر به نتیجه‌گیری نکردند. وقتی سؤالات اشتباه را از کارنامه یک داوطلب حذف می کنیم و سؤالات خالی یا بدون پاسخ را اضافه می کنیم، رتبه و رتبه آن فرد می تواند تغییرات زیادی داشته باشد.

 عدم مدیریت زمان در طول آزمون
یکی از مهمترین جنبه های جلسه آزمون نابغه مدیریت زمان است.غالباً داوطلبان تیزهوش به ویژه دانش آموزان پایه ششم برای اولین بار در آزمون جامع سراسری شرکت می کنند. بنابراین تجربه ای در مدیریت جلسات آزمون ندارند. این مشکل در نتایج آنها نیز مشهود است. بسیاری از آنها حتی اعتراف کردند که شانس کمی برای شرکت در آزمون داشتند و به بسیاری از سوالات پاسخ ندادند. یکی از مهم ترین نکات موفقیت در آزمون تیزهوشان، آموزش مدیریت زمان در طول امتحان است.

ناآشنا با سبک سوالات تستی نابغه
بسیاری از دانش آموزان ناآشنایی با موضوعات قبل از آزمون تیزهوشان را دلیل شکست خود عنوان کردند و اذعان داشتند که اگر از قبل با موضوعات مشابه آشنایی داشته باشند، شانس موفقیت آنها دو برابر می شود.

برای آشنایی با این مسائل باید به سراغ منابع آموزشی مناسب رفت. یک منبع استاندارد و هوشمند از سطوح سؤال که با آن دانش آموزان می توانند به سطح نسبتاً بالایی از آمادگی دست یابند.

امتحان 9 تا 10 سال به فاکتور درس توجهی نداشت
همانطور که می دانید امتحانات سال 9 تا 10 مربوط به انتخاب رشته داوطلب می باشد و تمامی دانش آموزان در هنگام ثبت نام رشته مورد نظر خود را در سال 10 انتخاب می کنند. سوالات امتحانات سال نهم تا دهم بر اساس انتخاب رشته دارای ضریب بوده و بر نمره نهایی دانش آموز تاثیر می گذارد.

  • حامد حسینی
  • ۰
  • ۰

مزیت مدارس تیزهوشان چیست؟
ویژگی ها و مزایای مدارس تیزهوشان باعث برتری این مدارس نسبت به مدارس عادی و حتی مدارس نمونه دولتی شده است. در این قسمت به بررسی مزایای مدارس برای تیزهوشان پرداختیم:

- مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس عادی و حتی نمونه شرایط بیشتر و بهتری دارند
- استفاده از معلمان نمونه و با تجربه
- مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی برای یادگیری بهتر
دانش آموزان تیزهوش (چون برای ورود به مدارس تیزهوشان کنکور برگزار می شود و هر دانش آموزی جز افراد کوشا و تیزهوش نمی تواند وارد شود)، کتابخانه های مناسب برای بالا بردن سطح علمی تحصیلی، نکات برتر دانش آموزان برای قبولی در کنکور دولتی و ... المپیادهای علمی (امروز می بینیم که بسیاری از پذیرفته شدگان کنکور فارغ التحصیل مدارس استعدادهای درخشان هستند.
بسیاری از مادران و پدران می خواهند بدانند که برای موفقیت فرزندشان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چه باید بکنند. اهمیت این سوال زمانی مشخص می شود که بدانیم آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی با توجه به تعداد شرکت کنندگان کمتر از کنکور دولتی نیست و می تواند دشوارتر باشد.
به همین دلیل لازم است والدین از هم اکنون به فکر موفقیت فرزند خود باشند و کار را برای روزها و ماه های آخر رها نکنند. بدون شک مهم ترین سوال و دغدغه والدین «برنامه ریزی» کودک است. آزمون های برنامه ای کانون در کنار برنامه آزمون راهبردی می تواند مهمترین ابزار موفقیت دانش آموزان باشد. مرکز به غیر از کلاس ها و کتب درسی برای هدفی جز موفقیت دانش آموزان در کنکور تلاش نمی کند.
مرکز مشاوره شرکت در آزمون تیزهوشان هفتم و دهم 1401-1402.

پیشنهاد می کنیم برای آمادگی در آزمون تیزهوشان از راهنمایی یک مشاور تحصیلی استفاده کنید.در این مقاله شماره تلفن کارشناسان تحصیلی برای مشاوره آزمون تیزهوشان هفتم و دهم آمده است.

اگر شما هم جزو دانش آموزانی هستید که می خواهید در کنکور تیزهوشان شرکت کنید، توصیه می کنیم به نکات زیر توجه کنید:
*از امروز شروع به یادگیری کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید. کسانی که از فردا شروع می کنند یک روز از شما عقب هستند.
* مطمئن باش. همه ما می توانیم استعداد درخشانی باشیم، همه ما هوش استعداد و میل به پیشرفت داریم، تفاوت ما در میزان تلاش ماست، پس سعی کنید با اعتماد به نفس به موفقیت برسید.
* با هدف تلاش کنید، اگر هدف خاصی دارید (قبولی در کنکور تیزهوشان) تلاشتان چند برابر می شود و خستگی ناپذیر می شوید.
* به علوم و ریاضیات توجه ویژه داشته باشید، این دو درس می توانند نتیجه آزمون را به نفع شما تغییر دهند. سعی کنید تراز ریاضی و علوم خود را بالای 7000 برسانید.
مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401-1402
روش درخواست امتحانات هفتم و دهم مدارس تیزهوشان 1401-1402. با مراجعه به تنها سامانه رسمی ثبت نام مدارس تیزهوشان در کل کشور انجام می شود. لطفا توجه داشته باشید که این مراحل برای داوطلبان کنکور تیزهوشان در پایه های 6-7 و 9-10 رایج است:

1- داوطلبان پس از ورود به سامانه ثبت نام به آدرس azmoon.medu.ir باید درخواست ثبت نام را تکمیل کنند.

** تذکر 1: دانش آموزان قبل از ورود به سامانه ثبت نام باید رمز همگام خود را از مدرسه محل تحصیل دریافت کرده و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارند.

**نکته 2: داوطلبان در انتخاب اولویت های مورد نظر خود دقت لازم را داشته باشند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام، امکان تغییر یا جابجایی اولویت های انتخابی (و رشته های دوره دوم متوسطه) وجود ندارد.2- فایل عکس دانش آموز برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید حداکثر دارای سایز 300*200 یا 400*300 پیکسل با فرمت jpg با زمینه سفید و اشاره به سال جاری باشد. در صورت استفاده از تصاویر قدیمی و یا تصویر فردی که دانشجوی شرکت کننده نمی باشد، داوطلب از شرکت در آزمون منع شده و درخواست وی فاقد اعتبار خواهد بود.

3- هزینه ثبت نام (300.000.000 ریال) می باشد که فقط از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام دریافت خواهد شد. داوطلبان برای پرداخت هزینه ثبت نام باید از کارت های بانکی اعضای شتاب استفاده کنند.

** نکته 1: در صورت پرداخت مستقیم هزینه ثبت نام از طریق بانک یا خودپرداز، ثبت نام تکمیل نمی شود و مبلغ واریزی مسترد نمی شود.

** تبصره 2: مبلغ فوق ثابت بوده و دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان غیر از این مبلغ ممنوع می باشد.

4- داوطلبان پس از ثبت نام شماره رهگیری دریافت و جهت مراجعه بعدی نزد خود نگه دارند.

درخواست تلفنی آزمون مدارس تیزهوشان سراسر کشور 1401-1402.

دانش آموزان عزیز دختر و پسر در سراسر کشور می توانند جهت ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان 1401-1402 با مرکز مشاوره تحصیلی مشاور صدا تماس حاصل فرمایند. متخصصان این سامانه کلیه مراحل ثبت نام اینترنتی را در سایت مدارس تیزهوشان هفتم و دهم برای داوطلبان عزیز انجام می دهند.

انتقال از مدرسه نمونه دولتی به تیزهوشان
نحوه گذر از مدرسه نمونه دولتی به تیزهوشان 1401-1402 چگونه است، دانش آموزانی که به هر دلیلی می خواهند از مدرسه نمونه دولتی به تیزهوشان یا مدارس نمونه دولتی دیگر انتقال پیدا کنند، این مقاله را بخوانید و بر روی شماره تماس با شماره تلفن های ذکر شده در این صفحهشرایط انتقال دانش آموزان نمونه دولتی
انتقال از مدرسه نمونه دولتی به تیزهوشان
نمونه فرم انتقال دانشجو
انتقال به تیزهوشان تهران
فرم انتقال مدرسه سمپاد
سیستم سمپاد قابل حمل
شهریه مدارس استعدادهای درخشان برای مربیان
آخرین اخبار در مورد افراد مستعد و نمونه دولتی
انتقال از مدرسه نمونه دولتی به مدرسه تیزهوشان در 1401-1402
دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان و دولتی از پایه نهم تا دهم ملزم به شرکت در آزمون ورودی هستند. به هر دلیلی، پذیرفته شدگان ممکن است از ادامه تحصیل در یک مدرسه نمونه دولتی منصرف شده باشند و تمایل به انتقال یا ثبت نام در مدرسه تیزهوشان داشته باشند. در این شرایط دانشجو یکی از شرایط زیر را دارد:

1- دانش آموز در آزمون شرکت کرد و مجاز به ادامه تحصیل در مدرسه نمونه دولتی تیزهوشان شد. در این شرایط اگر پس از پذیرش در مدرسه نمونه دولتی اقدام نکنید و در مدرسه تیزهوشان ثبت نام نکنید، ثبت نام شما در مدرسه نمونه دولتی به دلیل عدم موفقیت درخواست لغو خواهد شد.

2- در صورتی که دانش آموز نمونه دولتی هستید و قصد انصراف از تحصیل و ادامه تحصیل در مدرسه تیزهوشان را دارید می توانید از طریق شماره تلفن های زیر با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

متخصصان مشاوره آموزشی سازه کنسول همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت 08:00 الی 12:00 پاسخگوی سوالات شما برای رفع مشکلات استفاده از برنامه شاد هستند.

شرایط عمومی انتقال دانش آموزان
داوطلبانی که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یا مدارس نمونه دولتی از پایه نهم تا دهم اقدام و قبول شده اند، در صورتی که بخواهند در شهری غیر از شهر محل سکونت فعلی خود تحصیل کنند، باید شرایط زیر را داشته باشند.

در یکی از مدارس انتخابی خود در شهر خود پذیرفته شده اند.داشتن حداقل نمره قبولی مدرسه در شهر مقصد.
مدرسه مقصد ظرفیت دارد.
اداره کل آموزش و پرورش استان های مبدا و مقصد با انتقال دانش آموزان موافقت کند.
توجه داشته باشید در سال اول ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان درون شهرستان امکان انتقال دانش آموز به دوره دوم متوسطه وجود نداشت. حتی برای دانش آموزانی که از مدرسه مقصد نمره قبولی گرفتند.

درخواست برای آزمون تیزهوشان
درخواست برای آزمون تیزهوشان
مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری تیزهوشان هفتم و دهم 1401-1402.
قبول شدگان در آزمون تیزهوشان با اطلاع از مدارک لازم جهت پذیرش حضوری در مدارس تیزهوشان پایه هفتم و دهم می توانند برای پذیرش در سال تحصیلی جدید 1401-1402 اقدام کنند.

مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان 6-7 1401-1402
مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل موارد زیر می باشد:

گزارش عملکرد کلاس پنجم
گزارش عملکرد پایه ششم
اصل شناسنامه همراه با تصویر
کپی شناسنامه و کارت دانشجویی پدر و مادر و اصل شناسنامه دانش آموز
تصمیم گیری در مورد انتخاب والدین فرهنگی
پرینت آزمون تیزهوشان هفتم از سایت hoosh.medu.ir
اصل و کپی کارت جانبازی (در صورت جانباز بودن والدین)
6 قطعه عکس رنگی جدید 3*4 با زمینه سفید و نوشته پشت
کارت واکسیناسیون دانش آموزی
پر کردن فرم های مدرسه در محل ثبت نام مدرسه تیزهوشان
پرداخت هزینه ثبت نام و هزینه خدمات
مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان 9-10 1401-1402
اصل شناسنامه همراه با تصویر
کپی شناسنامه و کارت دانشجویی پدر و مادر و اصل شناسنامه دانش آموز
تصمیم گیری در مورد انتخاب والدین فرهنگی
پرینت آزمون تیزهوشان هفتم از سایت hoosh.medu.ir
پرینت آزمون تیزهوشان دهم از سایت azmoon.medu.ir
اصل و کپی کارت جانبازی (در صورت جانباز بودن والدین)
گواهینامه پایه هفتم تا نهم (با مهر و مهر)
6 قطعه عکس رنگی جدید 3*4 با زمینه سفید و نوشته پشت
کارت واکسیناسیون دانش آموزی
فرم دستورالعمل دارای مهر مدرسه یا مدارس بوده و به امضای مدیر، مشاور و معاون اجرایی می رسد.
پر کردن فرم های مدرسه در محل ثبت نام مدرسه تیزهوشان
پرداخت هزینه ثبت نام و هزینه خدمات
الزامات درخواست برای آزمون مدارس تیزهوشان 1401-1402
شرایط شرکت در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی 1400-1402 شامل موارد زیر است:

1- داشتن تابعیت ایرانی
تبصره : ثبت نام اتباع غیرایرانی طبق بخشنامه شماره 1396 44/241/340 مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور.2- شاغل به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 1402-1401 با کسب نمره «بسیار خوب» در کلیه دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1401-1402. رتبه "بسیار خوب" در تمام دروس نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی 1401-1402.

برای ثبت نام در کنکور پایه هفتم به نکات زیر توجه کنید:

تبصره 1: «فرهنگ بدنی» و «صلاحیت عمومی» در برنامه درسی گنجانده شده است.
تبصره 2: تا زمانی که داوطلب در مجموع دو نوبت ارزشیابی نمره «خوب» را کسب کرده باشد، حداکثر در یک رشته، ثبت نام وی بلامانع است.

شرایط درخواست آزمون تیزهوشان از 9 تا 10 1400-1402
شرایط و ضوابط آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه دهم در سال تحصیلی 1400-1402. شامل موارد زیر است:

1- داشتن تابعیت ایرانی
تبصره : ثبت نام اتباع غیرایرانی طبق بخشنامه شماره 1396 44/241/340 مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور.

2- شاغل در پایه نهم در سال تحصیلی 1401-1402 و دارای حداقل معدل کل پایه هشتم 19 در خرداد ماه سال تحصیلی 1401-1402 جهت ثبت نام در کنکور پایه دهم.
3- با توجه به اینکه کلیه مراحل ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان به صورت اینترنتی انجام می شود، مسئولیت احراز شرایط پذیرش (موارد 2 و 3 فوق) و صحت مندرجات در درخواست پذیرش به عهده داوطلب می باشد. و در صورت مغایرت پذیرش داوطلب لغو و ثبت نام و ادامه تحصیل در مدرسه استعدادهای درخشان غیر ممکن خواهد بود.
4- لذا مراحل ثبت نام اینترنتی را به کافی نت ها و افرادی که با مراحل ثبت نام آشنایی ندارند نسپارید. برای تکمیل مراحل ثبت نام به صفحه ثبت نام آزمون تیزهوشان به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه کنید.در صورت نیاز می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در این مقاله با کارشناسان سامانه صدای مشاور تماس بگیرید، کارشناسان این سامانه تمامی مراحل ثبت نام را به صورت تلفنی برای شما به نفع داوطلب انجام می دهند.

دانش آموزان پایه پنجم تا نهم مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی 1402-1401 نمی توانند در آزمون شرکت کنند.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401-1402
زمان ثبت نام آزمون ورودی تیزهوشان پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم هنوز مشخص نیست و به محض تعیین زمان در همین صفحه اعلام خواهد شد.

ثبت نام داوطلبان کنکور پایه هفتم و کنکور پایه دهم طبق برنامه زمان بندی انجام می شود.
مهلت درخواست 15 روز است و قابل تمدید نیست.
درخواست شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان هفتم و دهم از طریق سامانه درخواست به آدرس azmoon.medu.ir انجام می شود.
جزئیات مدارس استعداد درخشان در سراسر کشور در هنگام درخواست قابل مشاهده خواهد بود.
نکته 1: تمامی مراحل ثبت نام به صورت آنلاین انجام می شود و مدارسی که داوطلبان در آن تحصیل می کنند موظفند رمز عبور هماهنگ شده را به دانش آموزان ارائه دهند.
نکته 2: برای تکمیل کل مراحل ثبت نام از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید
تبصره 3: دانشجویان خارجی از کد ملی استفاده کنند.
قبل از درخواست، دفترچه راهنمای درخواست آزمون تیزهوشان پایه هفتم و دهم را به دقت مطالعه کنید.
منبع : سایت خبرینو ( ثبت نام آزمون تیزهوشان )

  • حامد حسینی