Home Businesses Blog Directory اسکلت فلزی و سوله :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

اسکلت فلزی و سوله

 اسکلت فلزی متشکل از فولاد , تیر و ستون هست . ستون های بنا اسکلت فلزی به دو صورت عمودی و افقی قرار گرفته اند و امروزه پیکر ساختمان های متعددی در مرحله شهرهای مرز و بوم را پوشش داده اند . بنیادی ترین مصالح به عمل رفته در اسکلت فلزی فولاد است که فعلا از پراهمیت ترین مصالح در صنعت های ساخت و ساز به شمار میرود . از دارای اهمیت ترین مزایای فولاد که موجب شده تا در اسکلت فلزی به عمل برده شود پایداری بالا , جوش پذیری , صورت پذیری , خم پذیری , همگن بودن و ارتجاعیت به حساب آورده می شود .

به عمل بردن اسکلت فلزی در بنا ها و ساختمان ها موجب شده تا از وزن کمتری سود ببرند و در قبال هرگونه ضربه , فشار و عامل ها بیرونی مانند زمین‌لرزه ایستادگی و استحکام بیشتری نشان دهند . پس می توان خاطرنشان کرد بنا های دارنده اسکلت فلزی دارنده تعادل نسبی بیشتری هستند .


بنا های فلزی کارخانه :


از بنا های فلزی کارگاه در کارخانه‌ها , اسکلت ساختمان , انبارها , مرغداری‌ها , آشیانه‌های هواپیما , تعمیرگاه‌ها , فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی که با قاب‌هایی با دهانه بزرگ نیاز است به کار گیری میگردد . بدلیل بزرگ بودن بعد ها تیرها و ستون‌ها می بایست از تیرورق در پروفیل‌های کارخانه استفاده نمود .
بنا های فلزی کارخانه به دلیل کاربرد عمدتاً صنعتی از حیث پباده سازی با بقیه سازه‌ها متعدد است . خصوصا آن‌که قاب‌ها درین گونه سازه‌ها کاملاً متعدد بوده و دارنده شیب می باشند و دهانه‌ها هم نسبت به بقیه سازه‌ها بزرگ‌تر است . به دلیل بزرگ بودن بعدها تیرها و ستون‌ها , جهت اجرای این بنا نمیتوان از پروفیل­‌های مو جود در بازار بهره برد و بایستی مبادرت به ساخت آن ها کرد که اصطلاحاً به آن تیر ورق می­‌گویند .

به نظرم در مجموع علاوه بر مطالعه مقالات در این زمینه استفاده از مشاوره با کارشناسان حوزه اسکلت فلزی و شرکت هایی که فعالت خوبی دارند خیلی می تواند زوایای مختلف را برای جوینده روشن نماید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی