Home Businesses Blog Directory 5 نکته‌ای که باید قبل از خرید سوله بدانید :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

شما که قصد خرید یک سوله را دارید. می‌بایست قبل از شروع به خرید سوله ، مطمئن شوید که همه چیز را بررسی نموده و جای هیچگونه شک وشبهه ای نیست. اگر پاسخ منطقی و قانع کننده به همه سؤالات داشته و نکات حقوقی پیرامون آن را بخوبی حلاجی نموده‌اید، پس یقین داشته باشید که قادر خواهید بود یک سوله مناسب برای نیازهای خود انتخاب کنید.

قبل از آنکه به نکات مهم در خرید سوله اشاره کنیم لازم است به این نکته هم توجه داشته باشید که خریدهای اینترنتی توسعه پیدا نموده و بسیاری از کسب و کار در فضای مجازی فعال‌تر شده‌اند. اینجاست که نقش سایت‌ها علی الخصوص وب سایت سوله تاپ که در زمینه خرید سوله و املاک صنعتی دیگر مثل کارخانه و بحث اجاره آنها هم به خوبی مشخص می‌شود.

  1. مجوزها و قوانین مربوطه را کامل بدانید

محدودیت‌ها و مجوزهایی را که منطقه شما برای خریدوفروش سوله‌ها لازم دارد را بررسی کنید. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از شهرها و محله‌ها فاصله مشخصی را از یک خط ملک یا خط حصار تعیین می‌کنند که باید یک سوله از آن فاصله داشته باشد. این ممکن است تعیین کند که چه نوع و اندازه سوله را می‌توانید بخرید یا بسازید. همچنین، آیا شما نیاز به ارائه فرم یا مجوز خاصی دارید یا نه؟ و یا اینکه این مجوزها باید به چه مراکزی تحویل داده شود؟

  1. هدف از خرید سوله چیست؟

به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید از سوله خود استفاده کنید تا به شما کمک کند مشخص شود چه سایز و ویژگی‌های سوله بهترین کارایی را خواهد داشت. آیا در حال خرید سوله‌ای برای کارگاه یا باغبانی هستید که قصد دارید زمان زیادی را در سوله بگذرانید؟ اگر می‌خواهید زمان زیادی را در داخل آن سپری کنید، حتماً به فکر نور، تهویه و نیاز به سقف استاندارد باشید. بسیاری از سوله‌ها از ویژگی‌های اضافی مانند پنجره‌هایی که پنجره‌های سقفی باز و تمام طول دارند، برخوردار هستند.

یا فقط برای ذخیره‌سازی کالا است؟ اگر برای ذخیره‌سازی باشد، چه نوع ذخیره‌ای؟ تجهیزات بزرگ  و حجیم؟ میزان تقریبی کالا یا تجهیزات با مساحت سوله تناسب دارد؟

همچنین به یاد داشته باشید که چگونه از سوله استفاده می‌کنید تا به تعیین نوع و محل قرارگیری درهای سوله که برای شما بهترین کار را دارد، بپردازید. اگر وسایل بزرگ را ذخیره می‌کنید، حتماً به دنبال سوله‌هایی با درهای دوتایی باشید که کاملاً بازشوند. آیا برای دسترسی آسان‌تر به همه وسایل، آیا درهای شما باید در قسمت کوتاه‌تر سوله قرار بگیرند تا فضای “پارکینگ” مستقیم و عمیق‌تری به شما بدهند؟

 

  1. اندازه و ابعاد سوله

مساحت و اندازه سوله‌ها تقریباً در هر سایزی موجود هستند. همیشه روی اندازه بزرگ‌تر ازآنچه فکر می‌کنید نیاز دارید برنامه‌ریزی کنید. مثلاً اگر به نظرتان مقدار جا گرفتن کالا 1000 مترمربع است شما برای حدود 1250 مترمربع برنامه خرید سوله داشته باشید.

برای ذخیره‌سازی عمومی، نیازهای مکانی فعلی خود را ارزیابی کرده و برای تأمین نیازهای ذخیره‌سازی آینده 25٪ آن را افزایش دهید. فقط به یاد داشته باشید، بعضی از مناطق ممکن است قانون و مقرراتی داشته باشند که مانع از ساختن چیزی بلندتر از خط حصار می‌شود، بنابراین همیشه دوباره بررسی کنید که مثلاً آیا پس از خرید سوله می‌توان یک دکل به یسیم یا مخابراتی داخلی ساخت؟

  1. پایه و اساس سوله

مهم‌ترین قسمت سوله شما، صرف‌نظر از نوع یا اندازه سوله‌ای که می‌خرید، پایه و اساس شماست. سوله شما باید روی یک سطح هموارساخته‌شده باشد وگرنه احتمال دارد در آینده دچار مشکلات سازه‌ای شود.

برخی از تولیدکنندگان دستورالعمل‌های گام‌به‌گام را برای نحوه ساخت پایه‌ای به‌اندازه خاص برای سوله‌ای که خریداری کرده‌اید، در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر سوله شما شامل دستورالعمل‌های فونداسیون نیست و دفترچه محاسبات ندارد، حتماً تحقیق کنید و از یک کارشناس ذیصلاح مشاوره بگیرید تا همه موارد فنی در ساخت سوله لحاظ شده و درمجموع دارای استانداردهای مربوطه بوده و تأییدیه کارش است فنی را داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که سوله شما در منطقه‌ای کم ارتفاع قرار ندارد تا از تخلیه آب به سوله جلوگیری کند.

 

  1. مواد ساخت سوله

همان‌طور که دربند چهارم به آن اشاره شد برای اطمینان خاطر از نقشه، نحوه و نوع  مواد بکار رفته در سوله ساخته‌شده  نیاز دارید تا یک کارشناس خبره بررسی‌های خود را به عمل‌آورده و نظر خود را به‌صورت کتبی اعلام نموده و تأیید کند تا سایر مراحل خرید سوله نیز با دقت بیشتری ادامه پیدا کند و طرفین معامله از آن راضی و منتفع گردند.

  • ۹۹/۱۰/۰۸
  • حامد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی