Home Businesses Blog Directory سرویس تعمیر آسانسور :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

بسیاری از شهروندان تهران برای تعمیر آسانسور آپارتمان خود با مشکلات زیادی روبرو هستند .از جمله این مشکلات پیدا کردن تعمیرکار با تجربه و متخصص می باشد که به راحتی نمی توان شرکت متخصص و متعهد در این زمینه پیدا کرد. از سوی دیگر هزینه های تعمیر آسانسور بسیار متغیر است و با یک جستجو ساده و استعلام قیمت می توان دریافت که اختلاف قیمت ها بسیار زیاد است.برای حل این مشکلات شرکت آسانسور و پله برقی بهسواران اقدام به طراحی سایت و راه اندازی پیج اینستاگرام نموده است. با استفاده از این امکانات کاربران به راحتی می توانند درخواست های خود را برای تعمیر آسانسور ثبت کنند.

همین حالا با سرویس کار آسانسور تماس بگیر

تلفن تماس : 02166690925 – 09124796723

سرویس و نگهداری آسانسور چیست؟

هدف از سرویس تعمیر آسانسور ، بازرسی از قسمتهای آسانسور و یا بالابر و نظارت بر عملکرد کلی آن است.
هر سیستم پس از نصب به تعمیر و نگهداری نیاز دارد و این امر باعث عملکرد بهتر و ایمنی دستگاه در حین کار می شود.
توجه داشته باشید که خدمات سرویس تعمیر آسانسور به اندازه نصب آسانسور دارای اهمیت است و شما باید به اندازه نصب آن زمان صرف کنید.
نگهداری از آسانسورها در تهران که خدماتی است که برای راحتی ساکنین در مناطق مختلف تهران طراحی شده است ، می تواند احتمال این خطرات را به حداقل برساند و لازم است ماهی یک بار توسط متخصصان انجام شود.

همچنین ، نگهداری آسانسورها در تهران برای ساکنان شمال ، شرق و غرب تهران مقرون به صرفه خواهد بود.
زیرا در صورت خرابی یک قطعه و تعویض سریع و به موقع قطعات دیگر آسیبی نخواهد دید و در نتیجه سیستم دچار خسارت کلی نمی شود.
به عنوان مثال ، توجه داشته باشید که در صورت آسیب دیدن سیم های بالابر یا طناب های بکسل ، این امر می تواند به بالابرهای کششی آسیب برساند و در نهایت ممکن است طناب های بکسل شکسته و بالابر سقوط کند و این امر صدمات مالی و جانی زیادی را به بار آورد. مرد وارد می شود.

برخی از افراد می دانند که هزینه سرویس تعمیر آسانسور غیرضروری و اضافی است و فقط در صورت خرابی آسانسور به دلیل ضرورت وقت برای تعمیر آسانسور اختصاص می دهند.
آنها فقط برای تعمیر آسانسور کار می کنند اما در سرویس آسانسور کار نمی کنند.
در این مقاله نشان می دهیم که نگهداری آسانسور برای شما مقرون به صرفه تر از تعمیرات آسانسور است.

سرویس تعمیر آسانسور

علل نقص در سیستم آسانسور را بررسی کنید
برای اینکه هر آسانسور به درستی کار کند ، باید اصول فنی را رعایت کند تا کارایی آن به خطر نیفتد و بالاترین کیفیت را از آن ببینیم. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

  • ظرفیت یک فرد را تعیین کنید
  • سرعت
  • مقدار قد
  • کنترل درب
  • محل آسانسور
  • ولتاژ منبع تغذیه
  • و …
    البته نمی توان انتظار داشت که دستگاهی با چنین مقیاس ، طراحی و تجهیزات بدون بررسی دقیق و طولانی مدت بدون بررسی دقیق این پارامترها توسط مهندسان مربوطه ، بطور منظم مورد استفاده قرار گیرد.

هر چقدر مصالح و تجهیزات مورد استفاده در ساخت آسانسور خوب باشد ، باز هم احتمال تجزیه و خرابی آنها وجود دارد و حضور افراد متخصص و باتجربه مورد نیاز است که می توانند بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن ارائه دهند.

در اینجا برخی از مهمترین دلایل بوجود آمدن نقص در عملکرد سیستم آسانسور ذکر شده است که نیاز به تعمیر و نگهداری  دارد.

تغییرات ناگهانی ولتاژ و قطعی برق
تغییر ناگهانی ولتاژ برق می تواند بر عملکرد صحیح آسانسور تأثیر منفی بگذارد و آسیب بعدی می تواند منجر به سوf عملکرد تجهیزات ساختمانی شود.
به دلایلی ، افت فشار توان می تواند احتمال نتایج مثبت از این سیستم ها را خفه کند و گاهی اوقات تا آنجا که به یک متخصص عیب یابی نیاز است.

بیش از ظرفیت مشخص شده آسانسورها استفاده نمودن
شاید بیشتر خرابی های آسانسور به دلیل استفاده نادرست و بیش از ظرفیت و توان آنها باشد.
هر آسانسور ظرفیت خاصی دارد که در صورت غفلت منجر به خرابی و هزینه های اضافی می شود.
از این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حمل لوازم خانگی با آسانسور مسافری
  • دستکاری افراد نادان در سیستم های آن
  • فشار وارد کنید یا در را بزنید
  • سایش تجهیزات
  • کیفیت پایین کالاهای اساسی دست دوم
  • و …

مشکلات در سیستم های الکتریکی و مکانیکی
استفاده مکرر از آسانسور در ساختمانهایی با تعداد زیادی بلوک ، البته منجر به آسیب به سیستم های الکتریکی و البته مکانیکی می شود.
متخصصان تعمیر و نگهداری آسانسور در شرق تهران نقش مهمی در حل این مسائل و کمک به تشخیص و جلوگیری از خرابی و بهبود عملکرد به موقع این تجهیزات دارند.
یافتن مشکل اصلی خرابی یا حتی تاخیر آسانسور می تواند بیشترین انرژی و تمرکز متخصصان این حوزه را به خود اختصاص دهد و عیب یابی مهمترین قسمت کار است. ادامه بده
رفع نواقص احراز شده نیز قسمت دوم پرونده است.
اما همانطور که می دانید فقط یک فرد باتجربه و آموزش دیده می تواند در هر دو مرحله به خوبی عمل کند و عملیات عیب یابی را به پایان برساند.

سرویس و نگهداری آسانسور یا تعمیرات تصادفی آسانسور؟
اصولاً کلیه دستگاههای مکانیکی که بطور مداوم از آنها استفاده می کنیم (مانند اتومبیل شما) نیاز به نگهداری و نگهداری دوره ای دارند که شامل بررسی و بازرسی تمام قسمتهای دستگاه و اطمینان از عملکرد صحیح قطعات می باشد.
این امر برای جلوگیری از سو ء عملکرد آسانسور و ایجاد نقص در دستگاه بسیار ضروری است.
آسانسور به عنوان یک وسیله مکانیکی پیچیده از این قاعده مستثنی نیست.
بعلاوه ، چون آسانسور وسیله ای است که مستقیماً با زندگی مردم ارتباط برقرار می کند ، بنابراین باید ایمن ، کارآمد و قابل اطمینان باشد.

تمام دستگاه های مکانیکی همچنین درصورتی که دستگاه کاملاً معیوب باشد یا نقص در هر یک از قطعات آن وجود داشته باشد ، نیاز به تعمیر دارند و برای تعمیر و راه اندازی مجدد آن ، باید قطعات را تعویض کرده یا تعمیرات اساسی انجام دهید ، این امر باعث اتلاف وقت و هزینه شما نیز می شود. شما هستید.

مانند هر وسیله مکانیکی دیگری که استفاده می شود ، شما دو روش برای نگهداری آسانسور خود دارید: یا به فکر تعمیر و نگهداری دوره ای و نگهداری آسانسور هستید ، یا برای تعمیر صبر می کنید تا خراب شود. کدام روش برای آسانسور مناسب تر است؟ تعمیر و نگهداری آسانسور به صورت ماهانه یا تعمیر آسانسور به دلیل ضرورت؟
تفاوت تعمیر و نگهداری دوره ای آسانسور و تعمیر تصادفی آسانسور چیست؟
در صنعت سرویس آسانسور ، تعمیر و نگهداری آسانسور و تعمیر آسانسور با اصطلاح PM و EM از یکدیگر جدا می شوند. در زیر هر یک از آنها را شرح خواهیم داد.

سرویس و نگهداری آسانسور (PM)
در قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور ، شرکت پیمانکار متعهد می شود که یک سرویس آسانسور مجاز و آموزش دیده (تکنسین خدماتی که در زمینه آسانسور آموزش های لازم را دیده است) برای خدمات آسانسور ماهانه شما ارسال کند.

چگونه تعمیر و نگهداری آسانسور باعث کاهش حوادث می شود؟
تمام دستگاههای مکانیکی که در اطراف خود می بینیم بسته به نوع ، میزان و نحوه استفاده از آنها باید سرویس و نگهداری شوند.
آسانسور نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای کارکرد صحیح نیاز به نگهداری و نگهداری آسانسور دارد که ماهانه انجام می شود.

در هنگام هر سرویس و نگهداری از آسانسور ، تکنسین سرویس اجزای مختلف و قسمتهای بالابر را بررسی می کند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کند و در صورت نقص قطعه ، تعمیر یا تعویض می شود.
با این کار از آسیب دیدن آسانسور جلوگیری می شود.
در برخی موارد ، خرابی قسمت کوچکی از آسانسور صدمات بزرگ و جبران ناپذیری به آسانسور وارد می کند. این خسارات می تواند گاهی منجر به تصادف شود.

آیا تعمیر و نگهداری ماهانه آسانسور ارزان تر از تعمیرات گاه به گاه است؟

همچنین باید به خاطر داشته باشید که داشتن یک کارگر خدماتی که ماهانه به ساختمان شما می آید برای اطمینان از بروز هرگونه حادثه کافی نیست.
برخی از افراد سودجو فقط هزینه نگهداری و نگهداری آسانسور را از شما می گیرند ، اما آسانسور خود را مورد بازرسی قرار ندهید و یا سیستم ایمنی آسانسور خود را متصل نکنید تا از سوء عملکرد آسانسور جلوگیری کند.
اکثر این افراد صلاحیت کافی ندارند و شما فقط یک شماره تلفن دارید که در زمان حادثه دیگر در دسترس نیست.
برای سرویس و نگهداری آسانسور خود باید از نیروهای مجاز خدمات استفاده کنید.
این افراد توسط یک شرکت استخدام می شوند و در صورت بروز مشکل شرکت موظف به حل مشکل شما هستند.

سرویس تعمیر آسانسور

عواقب استفاده نکردن از سرویس و نگهداری آسانسور چیست؟
اگر از سرویس و نگهداری آسانسور استفاده نمی کنید و آسانسور خود را فقط در صورت لزوم تعمیر می کنید. دیگر نیازی به پرداخت ماهانه خدمات نیست ، اما آیا واقعا فکر می کنید این روش برنامه ریزی برای شما پیشرفت مالی دارد؟

همانطور که گفته شد ، اگر از سرویس آسانسور و نگهداری ظاهر استفاده نکنید ، در هزینه های ماهانه ساختمان صرفه جویی خواهید کرد. اما باید بدانید که اگر آسانسور شما آسیب دیده و به دلیل آسیب مکرر نیاز به تعمیر دارد ، برای عیب یابی سرویس باید بیش از یک ماه هزینه تعمیر و نگهداری و نگهداری آسانسور را پرداخت کنید. زیرا احتمال آسیب دیدگی ناگهانی و طولانی مدت در آسانسور وجود خواهد داشت. قطعاً هیچکس دوست ندارد روزی غافلگیر شود و در آسانسور گیر کند !

خرابی قطعات آسانسور ناشی از عدم سرویس و نگهداری مرتب آسانسور
آیا نبودِ سرویس و نگهداری دوره‌ای آسانسور باعث خرابی آسانسور می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله؛ گاهی نقص در یک قسمت کوچک از آسانسور، که با صرف وقت و هزینه بسیار کم قابل حل است، باعث ایجاد خرابی در یکی از قسمت‌های اساسی آسانسور می‌شود و هزینه رفع خرابی آسانسور را چند برابر می‌کند.

قطعات معیوب آسانسور به دلیل عدم نگهداری و نگهداری منظم آسانسور
آیا عدم سرویس و نگهداری دوره آسانسور منجر به خرابی آسانسور می شود؟ پاسخ این پرسش “بلی” است؛ بعضی اوقات نقص در قسمت کوچکی از آسانسور که با صرف زمان و هزینه بسیار کمی قابل رفع است باعث آسیب به یکی از قسمتهای اصلی آسانسور شده و هزینه تعمیر آسانسور را چند برابر می کند.

عدم نگهداری و نگهداری آسانسور بصورت دوره ای و منظم باعث آسیب به قسمتهای اصلی آسانسور می شود. معمولاً هزینه تعمیر و تعویض این قطعات بیشتر از هزینه نگهداری دوره ای است.
در این مقاله به برخی از این قطعات شکسته اشاره می کنیم که به دلیل نگهداری دوره ای است.

  • خرابی در «رزیستور»های تابلو فرمان باعث خرابی «درایو» تابلو فرمان می‌شود؛ «درایو» یکی از گران‌قیمت‌ترین قطعات آسانسور است؛ (حدود 7-8 میلیون تومان). این در حالی است که چنانچه در سرویس دوره‌ای خرابی رزیستور تشخیص داده شود، هزینة تعویض «رزیستور» حدود 300 -400 هزار تومان می‌باشد.
  • کم شدن روغن «موتور گیریبکس» که تنها با اضافه کردن روغن در سرویس دوره‌ای می‌توان آن را برطرف کرد، باعث خرد شدن کل «موتور گیریبکس» و از از بین رفتن آن می‌شود. هزینه روغن موتور گیربکس کجا هزینه موتور گیربکس کجا!
  • تنظیم نبودن «فنر گاورنر» که تنها با یک بازرسی و تنظیم مجدد قابل‌حل است، باعث «پاراشوت» کردن آسانسور و از بین رفتن «ریل»های آسانسور می‌شود.
  • کثیف بودن و یا وجود گرد و غبار بر روی «لقمه‌های پاراشوت»-که تنها با تمیز کردن لقمه‌ها به‌صورت منظم در هر بازدید سرویس و نگهداری انجام می‌شود- باعث «پاراشوت» کردن آسانسور و از بین رفتن «ریل»های آسانسور می‌شود.
  • بازیینی نکردن «سیم بکسل» موجب می‌شود که افراد متوجه خوردگی «سیم بکسل» نشوند؛ خوردگی «سیم بکسل» باعث لیز خوردن «سیم بکسل» و در نهایت سقوط آسانسور می‌شود.

سرویس تعمیر آسانسور

سرویس تعمیر آسانسور

سرویس تعمیر آسانسور
یک کارشناس سرویس آسانسور با تجربه و دانش کافی می تواند سلامت آسانسور شما را تضمین کند. بهتر است از ارائه دهندگان خدمات بدون شرکت استفاده نکنید.

آیا در صورت عدم قرارداد برای نگهداری و نگهداری آسانسور ، بیمه آسانسور خسارت وارد شده را جبران می کند؟
حوادث غیرمترقبه مردم را بسیار ناراحت می کند. خدمات بیمه برای جبران خسارات مالی متحمل شده به فرد آسیب دیده طراحی شده اند تا بتوانند برخی از رنج های مردم پس از حادثه را کاهش دهند. متأسفانه به دلیل عدم ایمنی آسانسور ، تصادف با آسانسور امری غیرمعمول نیست.

اما حتی با بیمه آسانسور در زمان حادثه ، اگر ساختمان شما با یک شرکت معتبر قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور را نداشته باشد ، بیمه مسئولیتی در قبال خسارات وارده به شما نخواهد داشت.

اگر آسانسور ساختمان خود را بیمه کنید ، در صورت عدم قرارداد برای نگهداری و نگهداری آسانسور ، در صورت بروز حادثه ، شرکت بیمه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شما نخواهد داشت.

نتیجه

خدمات تعمیر آسانسور دو نوع اصلی دارد: PM (سرویس و نگهداری آسانسور) و EM (تعمیر بدنه آسانسور).
طبق قانون سازمان ملی استاندارد ، نیاز استاندارد آسانسور این است که هر ماه یکبار کار کند.
بعضی اوقات افراد به دلیل نگاه دقیق به مشکل از تعمیر و نگهداری ماهانه آسانسور جلوگیری می کنند و از تعمیرات منظم راضی هستند.
فقدان قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور می تواند منجر به تعویض قطعات و ترمیم آسیب های مداوم و طولانی مدت شود.
عدم تعمیر و نگهداری آسانسور به طور دوره ای باعث کاهش متوسط ​​عمر آسانسور و قطعات آن می شود.
هزینه کاهش متوسط ​​عمر آسانسور و خراب کردن و تعویض اجزای آسانسور معمولاً از هزینه نگهداری دوره ای بیشتر است.

اگر می خواهید خدمات سرویس تعمیر آسانسور در تهران به صورت حرفه ای و طبق برنامه ریزی علمی و فنی برای شما  ارائه شود ، می توانید همین حالا با شرکت آسانسور بهسواران تماس گرفته تا از راهنمایی های کارشناسان متخصص و مجرب استفاده نمایید. 02166690925

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی