Home Businesses Blog Directory بهترین وکیل ملکی در تهران :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

وکیل ملکی در دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به اموال غیر منقول تخصص دارد. حرفه وکالت مستلزم دانش، تجربه و تخصص است علی الخصوص در پرونده ها و موضوعات ملکی که گاهی پیچیدگی هایی وجود دارد که تنها وکیل ملکی با تجربه می تواند کمک کند. وکیل ملکی به تمامی قوانین و آیین نامه های ثبت، اشراف داشته و بنا به تجربه ای که دارد تمامی جوانب پرونده را سنجیده و پس از آن اقدام به دفاع از موکل می نماید.

بهترین وکیل ملکی می‌داند مبنای ارزش معاملاتی املاک چیست و کجا ماده 100 قانون شهرداری و یا تبصره های آن کابرد دارد و کجا ماده 64 قانون مالیات های مستقیم؛ لذا زمان مناسبی را برای ابراز ادله های خود و اظهارات خود در نظر می­گیرد تا حق موکلش به علت استفاده نابجا ضایع نگردد. چگونگی و نحوه طرح دعوا از اهمیت بالایی برخوردار است و در روند دادرسی در تعیین محدوده حقوق اصحاب دعوی اثر اساسی دارد، بنابراین برای اینکه دعوا در روند و مراحلش دچار مشکل ناخواسته ناشی از بی تجربگی نباشد، ضروری است که موضوعات و دعاوی ملکی، را فردی بررسی، برنامه ریزی و رسیدگی نماید که در این دعاوی متخصص و با تجربه باشد. برای مثال وقتی شخصی ملک دیگری را تصرف می کند این وکیل ملکی متخصص است که باید تشخیص دهد که دعوای حقوقی تصرف عدوانی را مطرح کند یا کیفری

 

وکیل ملکی تهران

دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان مربوط می شوند. اموال غیر منقول به اموالی گفته می شوند که امکان جابجایی و نقل مکان ندارند از جمله زمین ، خانه و …

مواردی که وکیل ملکی در آن تجربه دارد:

  1. رای دادگاه های بدوی و تجدیدنظر

  2. رای اصراری
  3. نظریه های مشورتی
  4. رای وحدت رویه
  5. نمونه دادخواست و معرفی دعوی
  6. نشست های قضایی
  7. رای شعب دیوان عالی کشور

علاوه بر تمام موارد گفته شده در پرونده های ملکی در ابتدا یک وکیل ملکی می بایست در خصوص تنظیم قرارداد و قوانین مربوط به آن تسلط کافی داشته باشد . زیرا رابطه نزدیک این دو و نیازی که وکیل ملکی به خواندن تخصصی قرارداد دارد، غیر قابل انکار است.

بعضی از اموری که بهتر است صرفا توسط وکیل امور ملک به آن رسیدگی شود، شامل:

الزام به تنظیم سند رسمی، تقسیم ملک مشاع | وکیل مجرب املاک مشاعی، خلع ید، رفع مزاحمت از ملک، تصرف عدوانی (توسط وکیل تصرف عدوانی) ،افراز ملک، مطالبه اجرت المثل ایام تصرف، تخلیه املاک استیجاری مشمول قانون ۵۶ و ۷۶، تائید فسخ معامله، مطالبه وجه التزام قراردادی، ابطال قرارداد اجاره، تعدیل اجاره بها، الزام به تحویل مبیع، الزام به اخذ پایان کار و سایر دعاوی ملکی.

وکیل ملکی وکیل متخصص املاک  

 

هنگامی که افراد با مشکل حقوقی در زمینه ملک و زمین روبرو می شوند به دنبال بهترین وکیل ملکی در زمینه دعوای ملکی مدنظر خودشان هستند تا بتوانند با کسب مشاوره حقوقی ملکی و دادن وکالت در امور ملکی مرتبط با پرونده خود به احقاق حق خود بپردازند. در این راستا نوشته پیش رو سعی دارد با معرفی وکیل متخصص ملکی و شرایط و ویژگیهای یک وکیل ملکی خوب شما را در حل مشکل ملکی و حقوقی تان راهنمایی کند. 

 

وکیل ملکی کیست و چه موقع باید به سراغ یک وکیل ملکی برویم؟

 

 وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که با توجه به تجربه و تخصص و اشرافی که در زمینه پرونده های ملکی دارد تخصصا به وکالت دعاوی و پرونده های  ملکی  می پردازد. شاید اینجا سوالی پیش بیاید مبنی بر اینکه وکیل ملکی چه ویژگی های اختصاصی باید داشته باشد که ممکن است سایر وکلا از آن بی بهره باشند. در پاسخ به این سوال می توان گفت که یکی از خصوصیات مهم وکیل ملکی بهره مندی او از دانش به روز در باب قوانین جدید و قدیم ملکی و اشراف و تسلطش به آرای وحدت رویه و نظرات اساتید مربوطه در علم فقه و حقوق املاک می باشد. وکیل ملکی پس از اختصاص زمان کافی جهت خواندن پرونده و مصاحبه و جلسات متعدد که با موکلش برگزار می کند، باید بتواند بهترین استراتژی پیشبرد موفق دعوی ملکی را در جهت حداکثر کردن امکان برد در پرونده موکل سازمان دهی کند.

از دیگر مشخصات و ویژگیهای منحصر به فرد وکیل ملکی این است که علاوه بر دارا بودن تمامی  موارد بالا در نگارش لایحه به صورت ماهرانه تمامی موارد مرتبط با پرونده را ذکر کرده و به جهت داشتن فن و قدرت بیان و تسلط و اشرافش به پرونده ، در حضور قاضی مقتدرانه از  حقوق موکلش دفاع نماید. 

 

 پرونده های ملکی و دعاوی ملکی به طور خاص شامل اموال غیر منقول و ملک می‌گردد و  ممکن است در یکی از شاخه های حقوقی یا کیفری قرار گیرند ولی در بیشتر مواقع جهات حقوقی دارد. مثلاً دعوای تصرف عدوانی ممکن است با رعایت جهاتی در دادگاه کیفری مطرح گردد یا در دادگاه حقوقی. در هر حال مهم ترین پرونده های دادگستری پرونده های ملکی هستند که تخصص و مهارت بیشتری نسبت به دیگر پرونده ها می‌طلبد که لازم است شخص برای طرح دعوی به یک وکیل ملکی با تجربه در این زمینه مراجعه نماید. وکیل ملکی به صورت تخصصی به اقامه دعوی در پرونده‌های خلع ید، ادعای مالکیت، الزام به تنظیم سند رسمی، فسخ اجاره، ملک تجاری سرقفلی، افراز ملک، مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه تجارت و ...  می پردازد .

 

در ادامه این مطلب، سوالات مطرح و شایع در این حوزه آورده شده است که به اختصار به شرح آنها می پردازیم:

 

سوالات مطرح شده از وکیل ملکی در خصوص املاکی که در رهن قرار گرفته است:

آیا می توان برای املاکی که در رهن بانک قرار دارد، دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی داد؟

خرید ملک رهنی از نظر قانونی چطور است؟

چه ویژگی در دادخواست می بایست وجود داشته باشد تا سند ملک رهنی به نام خریدارتنظیم گردد؟

چه مسیری را باید پیمود تا الزام به فک رهن ملک از سوی فروشنده راحت گردد؟

 

سوالات مطرح شده از وکیل ملکی در خصوص الزام تنظیم سند رسمی‌برای املاک مربوطه:
از نظر حقوقی چه نکاتی را بایست در نظر گرفت تا تنظیم سند رسمی از سوی فروشنده به خریدار راحت و بی درد سر صورت پذیرد؟

درج شروط قراردادی، چگونه می تواند ضمانت اجرای خوبی در تنظیم سند باشد؟ 


 

سوالات مطرح شده از وکیل ملکی در خصوص دعاوی مربوط به الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی:
ممکن است در ساختمان های جدید الاحداث، تنظیم سند رسمی زمان ببرد و خریداران چنین املاکی با مشکل عدم تنظیم سند به نامشان، مواجه گردند. یا به دلایلی فروشنده حاضر به انجام مفاصا حساب و اخذ صورت مجلس تفکیکی که هر دو مقدمه تنظیم سند است، نگردد. طریقه الزام فروشنده به انجام صورتمجلس تفکیکی چگونه است؟

و مواردی از این دست که شما با مراجعه به یک وکیل ملکی و متخصص دعاوی ملکی  می توانید با طرح درست دعوا، مسائل به وجود آمده را حل و فصل نمایید.

 

 

انواع دعاوی ملکی:

 

در یک معامله ملکی، کافی است که یکی از طرفین دعوا، سهوا یا عمدا به تعهدات خود عمل نکند و سپس با شدت گرفتن ماجرا، پیچیدگی ها بیشتر گردد. در این هنگام طرفین یا یکی از آنها چاره ای جز توسل به اقدامات قضایی پیش روی خود نمی بیند. منشأ دعاوی ملکی از اینجا سر می‌گیرد. البته دعاوی ملکی انواع و اصناف گوناگونی دارد. دسته ای از آنها مربوط به نقض عهد یا عدم انجام تکالیف مقرر در قرارداد، از سوی طرفین می باشد. بدون آنکه عنصر مجرمانه در قضیه دخیل بوده باشد. دعاوی الزام به اخذ پایان کار و مفاصا حساب مالیاتی، الزام به تنظیم سند رسمی، اخذ ثمن معامله، اخذ صورت مجلس تفکیکی و  کلیه دعاوی سرقفلی یا حق کسب و پیشه و فسخ قراردادهای ملکی و دعاوی فسخ اجاره نامه و ... در این دسته قرار می گیرد. اما ممکن است یکی از طرفین نسبت به ملک دیگران با سوء نیت عمل مجرمانه‌ای را انجام دهد. به عنوان مثال ملکی را که متعلق به دیگری است به فروش برساند، یا بدون اجازه مالک، اجاره دهد و یا نسبت به املاک دیگران، جعل سند نماید. این دسته از دعاوی ملکی در دادگاه‌های کیفری مورد رسیدگی قرار می گیرد. همچنین محتمل است در برخی از معاملات ملکی، مسائل مربوط به قانون ثبت املاک در آن رعایت نگردد و باعث اعتراض یکی از طرفین معامله شود.  پس می‌توان گفت پاره ای از معاملات ملکی در دعاوی ثبتی قرار می گیرند. دعاوی ابطال سند رسمی، ابطال عملیات اجرایی ثبت، ابطال نظریه هیئت حل اختلاف اداره ثبت و ... در دعاوی ثبتی ملکی قرار می گیرد.

بهترین وکیل ملکی

وکیل ملکی در تهران باید به تمامی عناوین حقوقی در رابطه با املاک از جمله مقررات مربوط به الزام به تنظیم سند، افراز ملک مشاعی، خلع ید اطلاع داشته و اشراف داشته باشد.

همچنین وکیل ملکی مجرب و حرفه‌ای باید به سایر زمینه‌ها اشراف داشته باشد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • رفع مزاحمت
  • اجرت المثل ایام تصرف
  • ابطال قرارداد و فسخ قرارداد
  • تعدیل اجاره بهای املاک تجاری
  • دعاوی سرقفلی و حق کسب و پیشه
  • اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکی
  • سایر دعاوی حقوقی ناشی از اختلافات املاک و اراضی

لذا وکیل ملکی تهران در همه حال می‌بایست اطلاعات جامع و کاربردی حقوقی را در خصوص املاک موضوع اختلاف داشته باشد.

از ویژگی‌های یک وکیل ملکی علاوه بر داشتن اطلاعات حقوقی، آن است که بعنوان یک وکیل با تجربه در امور ملکی شناخته شده باشد.

 وکیل ملکی در واقع همانطور که از عنوانش مشخص است،وکیلی است که در دعاوی ملکی تخصص دارد. در این مطلب با وکیل مشکلات ملکی که همان وکیل متخصص املاک است، حدود وظایف وکیل متخصص دعاوی ملکی، دعاوی ملکی که توسط وکیل ملکی انجام می شود و به طور کلی هر انچه لازم درباره وکیل ملکی بدانید، در این مطلب آورده ایم تا بتوانید وکیل ملکی خوب در تهران را تشخیض داده و از او کمک بگیرید.

با مطالعه این مطلب با وکیل تخصصی ملک و نحوه انتخاب یک وکیل ملکی خوب در تهران آشنا خواهید شد. همچنین هزینه وکیل دعاوی ملکی، اینکه چه لزومی دارد به وکیل مشکلات ملکی جهت مشاوره حقوقی رجوع کنید نیز توضیح داده شده است.

همواره مد نظر داشته باشید که در تمامی دعاوی حقوقی، وکیل دعاوی حقوقی می تواند به درستی شما را راهنمایی کند و مدافع حقوق شما باشد. مشاوره حقوقی ملکی را به مشاور حقوقی و نیز وکیل متخصص ملکی بسپارید. وکلای ملکی وکیل پرس آماده قبول وکالت پرونده های شما در دعاوی ملکی و ارائه مشاوره حقوقی ملکی هستند و همچنین ارتباط شما با وکیل ملکی آنلاین نیز فراهم شده است.

در خصوص وکیل ملکی خوب در تهران می توانید برای افزایش آگاهی و اطلاعات کاربردی روی لینک زیر کلیک نمایید :

https://ctlaw.ir/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%84%da%a9%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی