Home Businesses Blog Directory روش موفقیت و قبولی در آزمون تیزهوشان :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

ثبت نام در یک مدرسه استعدادهای درخشان برای اکثر دانش آموزان تقریبا یک رویا است. حتی بسیاری از والدین بیشتر از دانش آموزان علاقه مند به پذیرش فرزندان خود در مدسه سمپاد هستند. آزمون ورودی پایه های هفتم و دهم این مدارس هر ساله توسط سمپاد برگزار می شود. دانش آموزان زیادی از سراسر کشور که واجد شرایط ثبت نام دانش آموز هوشمند بودند در این آزمون شرکت کردند، اما به دلیل تعداد بالای شرکت کنندگان، مدارس به دلیل ظرفیت پذیرش پایین موفق به قبولی در این آزمون نشدند. بسیاری از دانش آموزان به دلیل عدم آمادگی لازم در این امتحان مردود می شوند و نمرات آنها نامناسب است. در این مقاله تصمیم گرفتیم با استفاده از تجربه چندین ساله خود در زمینه تست نبوغ، با تحلیل و بررسی تست ها و نتایج آزمون ها، بهترین روش ها را برای موفقیت در روش تست های نابغه ششم به هفتم و نهم به دهم پیشنهاد کنیم. . شرکت کنندگان.

تست ها را با هدف موفقیت در آزمون نبوغ تحلیل و بررسی کنید
دانستن و کسب اطلاعات از شرایط و برنامه ریزی متناسب با آن یکی از مراحل مهم قبل از ورود به هر رقابتی است. البته، اگر ندانید امتحان در چه سطحی خواهد بود، طراح سوال برای چه سوالی می پرسد، منابع آموزشی مناسب چیست و چه سطحی از آمادگی را می توانید برای پاسخ دادن به سوال داشته باشید، متوجه نخواهید شد. موفق باشید البته کسب اطلاعات باید از مسیر درست انجام شود تا باعث گمراهی نامزدها نشود. متأسفانه بسیاری از افراد ناآگاه یا مراکز نامرغوب مطالب غیرواقعی و نادرست را منتشر می کنند که هدفی جز دیده شدن، محبوبیت و گمراه کردن دانش آموزان ندارد. بهترین راه برای کسب اطلاعات از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان می باشد.

تست های ماهیت نابغه 6 تا 7
اولین قدم دانش آموز برای ورود به مدرسه تیزهوشان، سال هفتم است.همانطور که همه می دانیم مدارس تیزهوشان دبستان ندارند و فقط دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه را ثبت نام می کنند. آزمون تیزهوشان برای پایه های ششم تا هفتم در چند سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است. این تغییرات انتقاد بسیاری از کارشناسان را در مورد محتوای آن برانگیخته است.

من به خاطر استعداد قبول نشدم...! ! !
برای اینکه بدانیم برای قبولی در آزمون باید چه کنیم، باید ببینیم کسانی که در آزمون مردود می شوند چه مشکلات و ضعف هایی دارند تا بتوانیم بر آن مشکلات غلبه کنیم و آنها را به نقاط قوت خود تبدیل کنیم.

معمولاً دانش‌آموزانی که هر سال در آزمون‌های G/T ششم تا هفتم و نهم تا دهم شرکت می‌کنند و پذیرفته نمی‌شوند، گزارش عدم صلاحیت دریافت می‌کنند. بررسی این گزارش ها در چند سال گذشته منجر به مطالب و نکات رایج و جالبی می شود که به شما کمک می کند تا چیزهای زیادی یاد بگیرید. به طور معمول، اکثر نامزدهای ناموفق مشکلات مشابهی دارند.

تعداد سوالات اشتباه
بررسی و مشاهده کارنامه اکثر دانش آموزانی که در این آزمون پذیرفته نشده اند نشان می دهد که آنها علاوه بر سوالاتی که پاسخ صحیح داده اند، تعداد زیادی از سوالات را نیز اشتباه پاسخ داده اند. همانطور که می دانید آزمون نیژوشان منفی است که باعث می شود به ازای هر سه سوال اشتباه یک سوال صحیح حذف شود. متأسفانه، داوطلبان موضوع را جدی نگرفتند و بسیاری از آنها را قادر به نتیجه‌گیری نکردند. وقتی سؤالات اشتباه را از کارنامه یک داوطلب حذف می کنیم و سؤالات خالی یا بدون پاسخ را اضافه می کنیم، رتبه و رتبه آن فرد می تواند تغییرات زیادی داشته باشد.

 عدم مدیریت زمان در طول آزمون
یکی از مهمترین جنبه های جلسه آزمون نابغه مدیریت زمان است.غالباً داوطلبان تیزهوش به ویژه دانش آموزان پایه ششم برای اولین بار در آزمون جامع سراسری شرکت می کنند. بنابراین تجربه ای در مدیریت جلسات آزمون ندارند. این مشکل در نتایج آنها نیز مشهود است. بسیاری از آنها حتی اعتراف کردند که شانس کمی برای شرکت در آزمون داشتند و به بسیاری از سوالات پاسخ ندادند. یکی از مهم ترین نکات موفقیت در آزمون تیزهوشان، آموزش مدیریت زمان در طول امتحان است.

ناآشنا با سبک سوالات تستی نابغه
بسیاری از دانش آموزان ناآشنایی با موضوعات قبل از آزمون تیزهوشان را دلیل شکست خود عنوان کردند و اذعان داشتند که اگر از قبل با موضوعات مشابه آشنایی داشته باشند، شانس موفقیت آنها دو برابر می شود.

برای آشنایی با این مسائل باید به سراغ منابع آموزشی مناسب رفت. یک منبع استاندارد و هوشمند از سطوح سؤال که با آن دانش آموزان می توانند به سطح نسبتاً بالایی از آمادگی دست یابند.

امتحان 9 تا 10 سال به فاکتور درس توجهی نداشت
همانطور که می دانید امتحانات سال 9 تا 10 مربوط به انتخاب رشته داوطلب می باشد و تمامی دانش آموزان در هنگام ثبت نام رشته مورد نظر خود را در سال 10 انتخاب می کنند. سوالات امتحانات سال نهم تا دهم بر اساس انتخاب رشته دارای ضریب بوده و بر نمره نهایی دانش آموز تاثیر می گذارد.

  • ۰۱/۰۶/۲۹
  • حامد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی