Home Businesses Blog Directory بررسی مزایا و معایب مدارس تیزهوشان :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

مزیت مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس عادی و نمونه دولتی در سال 1401-1402 چیست؟ اگر قصد انتخاب بهترین آموزشگاه را دارید توصیه می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید و نزدیک ترین آموزشگاه استعدادیابی به محل سکونت خود را با بهترین امکانات آموزشی و کارگاهی انتخاب کنید با شماره تلفن های درج شده در سایت خبرینو تماس بگیرید.
مدارس تیزهوشان مدارسی هستند که برای کشف استعدادهای خاص و برتر تأسیس شده اند و امکانات زیادی را در اختیار دانش آموزان خود قرار می دهند. پذیرش دانشجو در آزمون تیشوشان یا سمپاد بدون توجه به موفقیت دروس قبلی تحصیلی و صرفاً بر اساس رتبه کسب شده در آزمون انجام می شود.
مدارس سمپاد یا تیزهوشان در دهه های اخیر به موفقیت های زیادی دست یافته اند و در بین مردم بسیار محبوب شده اند. امروزه مدارس تیزهوشان در مقایسه با مدارس عادی از امکانات بیشتری برخوردار هستند، به طوری که بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند فرزندان خود در این مدارس تحصیل کنند. اینجا مدرسه است باید از مدارس استعدادهای درخشان و امکانات برای رشد آنها استفاده کرد.
یکی از ویژگی های مهم مدارس تیزهوشان این است که علاوه بر گزینش دانش آموزان، معلمان و کادر اداری نیز انتخاب می شوند. در واقع معلمانی با توانایی علمی بالا و سابقه تدریس زیاد معمولا در این مدارس مشغول به کار هستند. این معلمان در اغلب موارد افرادی هستند که به صورت خصوصی برای تست های ریاضی و بسیاری از اضافات خارج از مدرسه تدریس می کنند تا دانش آموزان هنگام مطالعه در کلاس های مدرسه این افراد نکات فراوان و متنوعی را دریافت کنند و نیاز چندانی به شرکت در تقویت وجود ندارد. . درس خارج از مدرسه نمی گیرند. در طول تحصیل در مقاطع مختلف مدارس تیزهوشان، سالانه دو آزمون پیشرفت تحصیلی در سطح کشور برای دانش آموزان تیزهوش در سراسر کشور برگزار می شود که تاثیر زیادی در تعیین پیشرفت دانش آموزان دارد. دانش آموزان برای مدت طولانی پاسخ دادن به سوالات چهارگزینه ای را یاد می گیرند و پس از مشخص شدن نتایج آزمون، دقیقاً می دانند در چه دروسی ضعیف و در چه دروسی قوی هستند. این ارزیابی به دانش آموزان کمک می کند تا برای مطالعه خود برنامه ریزی کنند.
برخی از ویژگی های مدارس تیزهوشان
در مدارس تیزهوشان ساعت تدریس مانند سایر مدارس 30 ساعت در هفته است.
علاوه بر آموزش، مدارس تیشوشان در زمینه انتشار کتاب های تکمیلی دروس ریاضی، ادبیات و علوم فعال هستند.
دانش آموزان این مدارس سمپاد در طول سال تحصیلی دو آزمون عملکرد تحصیلی را به صورت کشوری دریافت می کنند.
دانش آموزان برای حضور در این مدارس انتخاب می شوند.
کارکنان اداری و آموزشی نیز انتخاب می شوند.
از نظر مالی خودکفا هستند
مزایای مدارس تیزهوشان چیست؟
ویژگی ها و مزایای مدارس تیزهوشان باعث برتری این مدارس نسبت به مدارس عادی و حتی مدارس نمونه دولتی شد. در این بخش به بررسی مزایای مدارس برای تیزهوشان پرداخته ایم:
- مدارس تیزهوشان بیشتر و بهتر از مدارس عادی و نمونه دارند
- استخدام معلمان نمونه و با تجربه
- مجهز به ابزار کاربردی برای یادگیری موثر در کلاس درس
دانش آموزان تیزهوش (چون مدارس تیزهوشان در آزمون ورودی شرکت می کنند و هر دانش آموزی جز دانش آموزان پرتلاش و تیزهوش نمی تواند وارد آن شود)، کتابخانه های مناسب برای ارتقای سطح تحصیلات آکادمیک، بهترین نکات برای دانش آموزان در مورد نحوه قبولی در آزمون های سراسری و علوم. المپیاد (امروز می بینیم که بسیاری از پذیرفته شدگان کنکور فارغ التحصیلان مدارس با استعدادهای خوب هستند.
بسیاری از مادران و پدران می خواهند بدانند چه کاری می توانند برای موفقیت فرزندشان در آزمون ورودی مدارس هوشمند و الگوهای دولتی انجام دهند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که متوجه شویم آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از نظر تعداد شرکت کننده چیزی کمتر از کنکور سراسری نیست و ممکن است دشوارتر باشد.
به همین دلیل والدین باید از این پس به فکر موفقیت فرزندان خود باشند و کار را به روزها و ماه های آخر رها نکنند. بدون شک مهم ترین و نگران کننده ترین موضوع والدین «آمادگی» فرزندانشان است. آزمون های برنامه ای کانون در کنار برنامه سنجش استاندارد می تواند ابزار مهمی برای موفقیت دانش آموزان باشد. به جز دروس و کتب درسی، مؤسسه هدف دیگری جز موفقیت دانش آموزان در کنکور ندارد.
مشاوره در امتحانات هفتم و دهم تیزهوشان 1401-1402
توصیه می کنیم برای آمادگی در آزمون تیزهوشان از راهنمایی مشاور استفاده کنید.این مقاله حاوی شماره تلفن کارشناسان تحصیلی جهت راهنمایی در آزمون شایستگی هفتم و دهم می باشد.
اگر شما هم جزو دانش آموزانی هستید که می خواهید در آزمون تیزهوشان شرکت کنید، توصیه می کنیم به نکات زیر توجه کنید.
* از امروز شروع به یادگیری کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید. کسانی که از فردا شروع می کنند یک روز از شما عقب هستند.
* اعتماد به نفس داشته باشید. همه ما می توانیم استعداد درخشانی باشیم، همه ما هوش استعدادی داریم و میل به پیشرفت داریم، تفاوت ما در میزان تلاشی است که انجام می دهیم، پس با اعتماد به نفس برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.
* با هدف تلاش کنید اگر هدف خاصی دارید (فراتر از کنکور) تلاشتان چند برابر می شود و خسته می شوید.
* به علوم و ریاضیات توجه ویژه داشته باشید، این دو درس می توانند نتیجه آزمون را به نفع شما تغییر دهند. سعی کنید به تراز ریاضی و علوم بالای 7000 برسید.

  • ۰۱/۰۷/۱۰
  • حامد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی