Home Businesses Blog Directory اعلام سایت ثبت نام تیزهوشان و نتایج ازمون ورودی تیزهوشان :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

انواع مدارس در ایران وجود دارد. از جمله این مدارس می توان به مدارس دولتی، غیردولتی، شهید، دولتی و تیزهوشان اشاره کرد. مدارس تیزهوشان برای افراد تیزهوشی است که توانایی بیشتری نسبت به سایرین در کسب مطالب آموزشی دارند. دانش آموزان برای پذیرش در این مدارس باید در آزمون تیزهوشان شرکت کنند و در صورت قبولی در نمرات تیزهوشان می توانند در این مدارس در استاندارد هفتم یا دهم تحصیل کنند. تمامی استان ها دارای مدارس تیزهوشان هستند و افراد پس از قبولی در آزمون ویژه این مدارس در یکی از آنها آموزش می بینند.
کشف استعدادها و پرورش خلاقیت دانش آموزان با هوش بالا تا این استعدادها آینده درخشانی داشته باشند. مدارس تیزهوش معمولاً از پتانسیل کامل دانش آموز استفاده می کنند و تمام تمرکز دانش آموز بر مطالعه عمیق مفاهیم دوره است. تفاوت مدارس تیزهوشان با سایر مدارس در نحوه تدریس و هدف این مدارس نهفته است. در مدارس تیزهوشان آموزش در سطوح بالاتر صورت می گیرد که منجر به ارتقای توانایی افراد در دروس مختلف می شود و این مدارس توسط معلمان مجرب و نمونه تدریس می شود. همه ساله دانش آموزان تیزهوش در بین شایستگان ثبت نام و آزمون برگزار می شود و پس از اعلام نتایج دانش آموزان ایثارگر از طریق سایت، دانش آموزان تیزهوشی که بیش از دیگران تلاش کرده اند وارد این مدارس می شوند.
شرایط پذیرش مدارس تیزهوشان
همانطور که گفته شد، برای ورود به مدرسه تیزهوشان، ابتدا باید آزمون تیزهوشان را پشت سر بگذارید. برای شرکت در این آزمون ها باید با توجه به سطح تحصیلات خود وارد یکی از سایت های درج شده شوید و با کد ملی و رمز عبور وارد شوید و مبلغ درج شده را پرداخت کنید. پس از گذراندن این مرحله از پنل کاربری خود در سایت مورد نظر، می توانید کارت جلسه را دریافت کرده و پرینت بگیرید.
در مرحله اول، پس از قبولی در آزمون، نتایج دانش آموزان در وب سایت مربوطه ارائه می شود. دانش آموز در صورت کسب نمره خوب می تواند برای ثبت نام در این مدارس اقدام کند. برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه ها می توانید به سایت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مراجعه کنید. برای اطلاع از شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم تا هفتم می توانید به سایت hoosh.medu.ir مراجعه کنید و همچنین برای اطلاع از شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم تا دهم می توانید به سایت azmoon.medu مراجعه کنید. ir
ثبت نام در آزمون استعدادیابی
شرایط ثبت نام در مدارس پایه ششم تا هفتم
فقط افراد دارای تابعیت ایرانی پذیرفته می شوند.
کسب نمرات عالی در کلیه دروس پایه پنجم و ششم
مدرسه باید محل زندگی دانش آموز باشد.
بسته به محل زندگی دانشجو، دوره آزمایشی تعیین می شود.
این مدارس خوابگاه ندارند.
دانش آموزان باید 50 درصد شهریه مدرسه را در مناطق شهری بپردازند.
شرایط پذیرش برای مدرسه تیزهوشان 9-10
شرایط ثبت نام دوره دوم متوسطه در مدارس تیشوشان مانند شرایط ثبت نام مقطع متوسطه اول می باشد:
شهروند ایرانی
داشتن معدل بالای 19 در پایه هشتم
دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول تحصیل می کنند، ملزم به شرکت در آزمون نیستند. اما باید نمرات لازم و معدل را کسب کنند.
مدرسه مورد نظر باید در محل زندگی دانش آموز واقع شود.
امکان تغییر رشته در سال اول وجود ندارد.
محدوده آزمون با توجه به محل سکونت دانش آموز تعیین می شود.
دانش آموزان باید 50 درصد شهریه مدارس تیزهوشان شهرستان ها را پرداخت کنند.
6-7 نحوه مشاهده اعلان نتیجه برنده جایزه
دانش آموزان پایه ششم شرکت کننده در آزمون استعدادیابی ششم به هفتم می توانند برای مشاهده نتایج آزمون خود به سامانه pada.medu.ir مراجعه کنند. پس از ورود به سیستم امتیاز دهی تیزهوشان، در صفحه اول از منوی سمت راست گزینه Tizhoshan Result Statement را انتخاب کنید. پس از گذراندن این دو مرحله باید نام کاربری و رمز عبور را در کادر داده شده وارد کنید. نام کاربری، کد ملی دانشجویی و رمز عبور برای هر فردی متفاوت است.
نحوه دیدن 9-10 نتایج جایزه
داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم به دهم که در آزمون تیزهوشان شرکت کرده اند می توانند در زمان تعیین شده به سایت pada.medu.ir مراجعه کرده و نتایج منتشر شده را دریافت کنند. پس از ورود به سایت در صفحه اول پس از انتخاب گزینه اعلام نتیجه باید کد ملی و رمز عبور را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات در ستون «وضعیت پذیرش»، والدین می توانند ببینند که آیا نام فرزندشان در بین اسامی پذیرفته شده درج شده است یا خیر. همچنین در ستون محل پذیرش، آدرس مدارس تیزهوشان که فرزند شما در آن پذیرفته شده است درج شده است.
آخرین کلمه
مدرسه هدیه یکی از مدارسی است که در ایران تاسیس شده است. هدف از تأسیس این مدارس، استعدادیابی و پرورش استعدادهای ناب ایرانی است. این مدارس برای دانش آموزانی است که توانایی یادگیری و حفظ اطلاعات بیشتری را دارند یا می توان گفت ظرفیت ذهنی بیشتری دارند. اساسی ترین تفاوت این مدارس با سایر مدارس در روش تدریس آنها نهفته است. در این مدارس، معلمان و الگوهای با تجربه، برنامه درسی و مفاهیم عمیقی را فراتر از موضوعات کلاسی آموزش می دهند.
برای اینکه بتوانید در این مدارس تحصیل کنید باید در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنید و در صورت قبولی می توانید در این مدارس ثبت نام کرده و شروع به تحصیل کنید. این آزمون ها در ابتدای کلاس های ششم تا هفتم و نهم تا دهم برگزار می شود. دانش آموزانی که در دوره اول متوسطه در این مدارس تحصیل کرده اند نیازی به شرکت در آزمون دوم متوسطه ندارند و در صورت قبولی می توانند وارد مقاطع دیگر شوند. برای مشاهده نتایج دانش آموزان مستعد می توانید مکانی را که در زمان مشخص شده در اختیار دارند را مشخص کنید. برای ثبت نام در این مدارس مواردی مانند تابعیت ایرانی، انتخاب مدرسه در منطقه ای که در آن زندگی می کنید، کسب معدل بالا در کلاس قبل و ... وجود دارد. اکثر دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند برای شرکت در کنکور آمادگی دارند و معمولا در کنکور نمره خوبی کسب می کنند و به راحتی در بهترین دانشگاه ها درس می خوانند.

  • ۰۱/۰۷/۱۸
  • حامد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی