Home Businesses Blog Directory آزمون تیزهوشان و چگونگی درس خواندن برای ورود به این مدارس :: مطالب کاربردی

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

مطالب کاربردی

درباره مقالات مفید

انچه برایم مفید است برای دیگران بازنشر میکنم

  • ۰
  • ۰

روش های صحیح یادگیری تیزهوشان
نحوه مطالعه برای قبولی در کنکور بهترین مدارس. این سوال نیاز به بررسی علمی دارد. در آینده با ما همراه باشید.
برنامه ریزی برای پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان بسیار مهم است. اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید در سمپاد قبول شوید؟ باید گفت برنامه ریزی یکی از مهم ترین موارد برای قبولی در آزمون سمپاد یا تیزهوشان است. باید بتوانید زمان امتحان را طوری مدیریت کنید که به تمام سوالات پاسخ دهید. موارد زیر را فراموش نکنید:
مدرسه ای که در آن می روید بسیار مهم است. اگر مدرسه شما سطح تمرین بالایی داشته باشد، قبولی در آزمون هدیه برای شما راحت تر خواهد بود، زیرا معلم در کلاس امتیازات زیادی کسب می کند.
بهتر است یک برنامه کوتاه مدت یا هفتگی و یک برنامه بلند مدت یا سالانه برای مطالعه بر اساس آن داشته باشید.
یادداشت نکات مهم در کلاس درس و در حین مطالعه به شما کمک می کند مطالب را بهتر به خاطر بسپارید.
بازنگری به موقع دروس قبلی، به عنوان مثال در تعطیلات آخر هفته، به شما کمک می کند تا اطلاعات قبلی را فراموش نکنید.
برای برنامه ریزی و درک بهتر دروس از مشاوران و معلمان با تجربه خود کمک بگیرید.
ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان
ثبت نام آزمون برتر
نحوه مطالعه ریاضی:
شامل نمادهای ریاضی، فرمول ها، تکنیک های خاص، و کتاب های درسی به ظاهر دشوار، و همچنین بسیاری از کلمات و عبارات منحصر به فرد است. به همین دلیل مهم است که از مهارت های مطالعه ریاضی خاص استفاده کنید.
شما نمی توانید ریاضی را فقط با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید. بخش بزرگی از یادگیری ریاضیات به کاربرد عملی متکی است. این بدان معناست که شما باید تمام تکالیف ریاضی خود را تکمیل کنید. یادگیری نحوه استفاده از فرمول ها و روش ها بسیار مهم است.
ریاضیات یک موضوع مداوم است. چیزی که یک روز یاد گرفتیم با چیزهایی که روز قبل یاد گرفتیم مرتبط است. هنگامی که شما را پشت سر گذاشتید، سخت خواهد بود که دوباره به عقب برگردید. آماده شدن برای امتحان لحظه آخری به شما کمکی نمی کند. شما باید در تمام کلاس ها شرکت کنید و راه معلم خود را دنبال کنید.
ریاضی درس سختی است که سخت تر می شود. ممکن است لازم باشد زمان بیشتری را نسبت به سایر دروس به مطالعه ریاضیات اختصاص دهید.
سعی نکنید راه خود را از طریق ریاضی نجات دهید. فرمول ها و روش های زیادی در ریاضیات وجود دارد. سعی کنید به روش های اصلی تسلط داشته باشید. این مقدار اطلاعاتی را که باید به خاطر بسپارید کاهش می دهد.
هنگامی که یاد گرفتید چگونه یک مشکل را حل کنید، می توانید همان روش را برای مشکلات دیگر اعمال کنید. هنگامی که با مشکل جدیدی روبرو می شوید، سعی کنید آنچه را که قبلاً آموخته اید در مشکل جدید به کار ببرید.
واژگان ریاضی را یاد بگیرید. اصطلاحات ریاضی معمولاً وقتی در ریاضیات استفاده می شوند معانی مختلفی دارند. کلمات ریاضی جدید و فرمول های ریاضی آنها را به بخش های خاصی از دفترچه یادداشت خود اضافه کنید.
ریاضیات موضوعی است که بسیاری از دانش آموزان را نگران کرده است. حتما اضطراب خود را کاهش دهید. روش های یادگیری ریاضی ما می تواند به شما در موفقیت در ریاضی کمک کند. هر زمان که می دانید به بیش از این نیاز دارید، کمک بگیرید و تلاش بیشتری کنید.
راهبردهای یادگیری مورد استفاده در پذیرش در مدارس تیزهوشان
برنامه ریزی برای هفته: به یاد داشته باشید که هرگز یک برنامه بلند مدت ننویسید، چه تست های هوش یا برنامه ریزی مدرسه. به گفته مشاوران بهترین دوره برای برنامه ریزی یک هفته است.
اهمیت مدرسه: حتی اگر فکر می‌کنید سطح دانش‌آموزان در مدرسه پایین است، اما بهترین مکان برای یادگیری مدرسه و از زبان معلم است و وقتی به خانه می‌آید، حتماً هر روز دروس را به همین ترتیب بخوانید. . روزها، به دلیل این روش، درس هایی که می خوانید برای مدت طولانی در حافظه شما ذخیره می شود.
نحوه ثبت نام و ورود به مدارس تیزهوشان
نحوه ثبت نام و ورود به مدارس واجد شرایط
توجه: در حین مطالعه درس ها و کتاب های درسی، هر چند روز یکبار نکات مهم و مهم را مطالعه کنید تا بهتر در حافظه شما تثبیت شود و به یاد داشته باشید که فرصت کافی برای مطالعه مجدد مطالب ندارید. دروس را مرور کنید. .
مرور درس ها و یادداشت ها: در برنامه هفتگی خود، یک روز (مثل آخر هفته) را برای مرور نکاتی که یادداشت کرده اید، برنامه ریزی کنید.
تست ها: گاهی سوالات تستی را از کتاب های درسی حل کنید یا در تست های تستی شرکت کنید. از آنجایی که احتمالاً در مدرسه فقط یک آزمون تشریحی به شما داده می شود، باید با نحوه نزدیک شدن به آزمون نیز آشنا شوید تا در طول آزمون وقتتان کم نشود.
چه کسانی واجد شرایط کمک های مالی هستند؟
برای پذیرفته شدن در یک مدرسه شایسته، دانش آموزان باید وقت شناس و منظم باشند. ابتدا متن کتاب های درسی خود را با دقت مطالعه کرده و تست های مربوطه را حل کنند تا موفق تر شوند. علوم و ریاضی دو درس مهم با ضریب بالا در آزمون های تیزهوشان هستند. آگاهی معلم از روش های نوین تدریس و استفاده از روش های موثر به دانش آموزان کمک می کند تا موضوع را بهتر یاد بگیرند.
پس از آن دانش آموزان ملزم به حل تمرین های هر درس هستند. از تمرین ها و روش های تدریس و حل مسئله و تدریس مثبت درسی برای جاسازی بهتر مطالب در ذهن دانش آموزان استفاده می شود. دانش آموزان همچنین می توانند از یک معلم خصوصی برای تکنیک های تست زنی و مواد بهتر کمک بگیرند. برای حصول نتیجه، قبولی در آزمون ها با موفقیت و تکمیل نمونه سوالات دروس فارسی و دینی برای پذیرش در تیشوشان توصیه می شود.
تکنیک های امتحان عملی برای قبولی در آزمون های استعداد
اگر در امتحانات و تست ها جواب نیمی از سوالات را بدانیم، می توانیم ‌ ‌ ‌
مشکلی که بسیاری از دانش آموزان در آزمون با آن مواجه هستند کمبود وقت است.

بهتر بدانید


3 دسته مسئله که در آزمون بسیار مشکل ساز هستند:
مدیریت مدت
تکنیک نادرست برای حدس زدن پاسخ صحیح
اشتباهات اتفاقی مثل بی احتیاطی!
اگر در حل یک تست بین دو گزینه شک دارید، به هیچ وجه آن تست را رد نکنید. زیرا احتمال درستی یکی از گزینه ها 50 درصد است.
اگر در آزمون دو گزینه متضاد و متضاد وجود داشته باشد، به احتمال 80 درصد پاسخ در هر دوی این گزینه ها خواهد بود.
اگر دو گزینه از نظر معنی مشابه هستند، یا هر دو دارای یک معنی هستند، مطمئن شوید که پاسخ هر دو گزینه نیست.
سوالات امتحانی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی معمولاً در صورت وجود مشکلات زیاد، نیازی به حل طولانی ندارند.
پس در حل این گونه سوالات، اگر درگیر راه حل های طولانی هستید، متوجه شوید که از گزینه صحیح غفلت کرده اید.
زیرا در تهیه سوالات کنکور از سوالات طولانی جواب استفاده نمی کنند.
برای هر درس در زمان صرفه جویی کنید.
برای مثال در کلاس ریاضی 5 دقیقه در زمان صرفه جویی کنید تا در پایان امتحان به آن کلاس برسید
در نهایت از زمان صرفه جویی شده برای سوالاتی که پر کرده اید استفاده کنید.

  • ۰۱/۰۷/۲۷
  • حامد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی